ارائه خدمات ویژه ثبت‌احوال دماوند در آستانه انتخابات

امیر ملک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به اقدامات اداره ثبت‌احوال شهرستان دماوند در آستانه انتخابات اظهار کرد: در این اداره، درخواست‌هایی برای شناسنامه‌های تعویضی، المثنی و عکس‌دار شدن وجود داشت که آنها را به‌روز کردیم. وی افزود: به طور کامل تا روز ششم اسفندماه سال جاری …

امیر ملک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به اقدامات اداره ثبت‌احوال شهرستان دماوند در آستانه انتخابات اظهار کرد: در این اداره، درخواست‌هایی برای شناسنامه‌های تعویضی، المثنی و عکس‌دار شدن وجود داشت که آنها را به‌روز کردیم.

وی افزود: به طور کامل تا روز ششم اسفندماه سال جاری دیگر هیچ شناسنامه‌ای در اداره ثبت‌احوال شهرستان دماوند باقی نخواهد ماند و همه به پیشخوان دولت ارسال می‌شوند تا متقاضیان برای رأی‌گیری مشکلی نداشته باشند.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان دماوند به صدور کارت ملی هوشمند در این اداره اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون روزانه، بین ۷۰ تا ۱۰۰ کارت ملی هوشمند تحویل متقاضیان می‌شود؛ صدور شناسنامه‌های المثنی که مدت‌زمان دارد، اکنون خارج از نوبت صادر می‌شود.

ملک با اشاره به شمار رأی‌اولی‌ها در شهرستان دماوند تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که در خصوص اسناد سه‌جلدی صورت گرفته، در انتخابات میان‌دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۲، متولدان سال ۱۳۷۴ می‌توانستند رأی دهند و امسال در انتخابات سال ۱۳۹۴، متولدان سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶ می‌توانند سرنوشت سیاسی کشور خود را پای صندوق‌های رأی رقم بزنند.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۲ هزار و ۱۰۰ سند سه‌جلدی افراد وجود دارد که می‌توانند در هفتم اسفندماه امسال رأی بدهند؛ البته آماری در خصوص مهاجران وجود ندارد و این تعداد برای کسانی است که در اداره ثبت‌احوال دماوند پرونده دارند.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان دماوند با بیان اینکه در بهمن‌ماه امسال ۵۰۰ جلد شناسنامه را صادر کردیم، افزود: تعداد زیاد دیگری در دست چاپ است و تا پنج‌شنبه، ۶ اسفندماه سال جاری تمام شناسنامه‌ها از این اداره خارج و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

ملک با تأکید بر لزوم هوشمند کردن کارت‌های ملی بیان کرد: در ماه گذشته به افرادی که کارت ملی خود را هوشمند نکردند، پیامک ارسال کردیم که هر چه زودتر نسبت به این موضوع اقدام کنند و برخی تاکنون نیز برای این منظور مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به مدارک لازم برای رأی‌گیری در انتخابات هفتم اسفندماه امسال گفت: طبق قانون انتخابات برای رأی‌گیری اصل شناسنامه باید همراه متقاضیان باشد و در این قانون، عکس‌دار بودن یا نبودن شناسنامه تفاوتی ندارد؛ همچنین وجود کارت ملی برای اخذ رأی الزامی است و کسانی که کارت ملی ندارند، باید سریال شناسنامه و تاریخ تولد آنها استعلام شود.

عضو ستاد انتخابات شهرستان دماوند ادامه داد: اداره ثبت‌احوال شهرستان دماوند در روز ششم اسفندماه سال جاری از صبح تا شب آماده خدمات‌رسانی به مردم است و در روز هفتم اسفندماه نیز تا پایان رأی‌گیری آماده‌باش خواهد بود.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا