مطهری: بیکاریم که ببینیم BBC چه می‌گوید؟!

علی مطهری در همایش مطالبات دانشگاه از مجلس آینده در دانشکده حقوق دانشگاه تهران اظهار داشت: طبیعی است که ما دارای دموکراسی مطلق نیستیم در حالی که دارای دموکراسی محدود در قالب اسلام هستیم و دموکراسی مطلق در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. دموکراسی ما با نظارت استصوابی کم کم نقش مردم در انتخاب نامزدهای …

علی مطهری در همایش مطالبات دانشگاه از مجلس آینده در دانشکده حقوق دانشگاه تهران اظهار داشت: طبیعی است که ما دارای دموکراسی مطلق نیستیم در حالی که دارای دموکراسی محدود در قالب اسلام هستیم و دموکراسی مطلق در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. دموکراسی ما با نظارت استصوابی کم کم نقش مردم در انتخاب نامزدهای خود را محدود کرده است چراکه از مجلس چهارم به بعد قانون نظارت استصوابی تایید شد و این بدین معنا بود که باید صلاحیت کاندیدا برای ما احراز شود.

وی درباره انتقاداتی که به اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه بعضی از ابرقدرت‌ها و رسانه‌های غربی از آنها حمایت می‌کنند،‌گفت: ما ماهواره نداریم و نمی‌دانم که چه حمایتی از ما توسط بعضی از شبکه‌ها می‌شود. فقط می‌شنویم که می‌گویند اصلاح‌طلبان برائت بجویند.

مطهری افزود: قطعاً آن شبکه‌ها نیز برای خود موضعی دارند و شاید موضع آنها این است که این گروه بیاید، روابط غرب با ایران بهتر می‌شود، ولی این دلیل نمی‌شود که اصلاح‌طلب‌ها انگلیسی باشند و آنها اظهارنظر خود را می‌کنند.

وی افزود: هر کسی به نظام اظهارنظر و یا انتقادی کند این شبکه‌ها پشت سر آن قرار می‌گیرند و به شیوه خود حمایت می‌کند.

سرلیست انتخاباتی صدای ملت گفت: مگر ما بیکاریم ببینیم که بی‌بی‌سی چه می‌گوید، بعد برائت بجوییم. اصلاً این موضوع توهین به مردم است و مردم می‌فهمند که چه اقدامی باید انجام دهند.

مطهری اینکه بخواهیم رقیب را به هر نحوی دور کنیم با اصول اسلامی مغایرت دارد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا