سامانه نمایش درخواستی ‘سند’ رونمایی شد

به گزارش خبرنگار موبنا، در ابتدای مراسم آیین رونمایی از سامانه نمایش درخواستی ‘ سند’ حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی گفت: جلسه امروز ثمره یک عزم و اراده ملی است که نماد آن اراده شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علی جنتی است. وی افزود: از بدو ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به …

به گزارش خبرنگار موبنا، در ابتدای مراسم آیین رونمایی از سامانه نمایش درخواستی ‘ سند’ حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی گفت: جلسه امروز ثمره یک عزم و اراده ملی است که نماد آن اراده شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علی جنتی است.
وی افزود: از بدو ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این وزارتخانه، آمدند برنامه اصلی شان اقتصاد هنر و سینما بوده است.
وی تصریح کرد: فرهنگ و هنر باید روی پای خودش بایستد بنابراین سامانه سند از جمله همین اتفاقات مبارک در اقتصاد هنر است.
وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات از دیگر وزارتخانه هایی بود که به شدت پیگیر تحقق سامانه سند بود، اظهار داشت: من شاهد بودم که واعظی وزیر ارتباطات بارها پیگیر به ثمر نشستن این سامانه بودند و حتی از تمامی حقوق خود در این مورد گذشتند.
ایوبی تاکید کرد: قطعا کار بزرگ بی عیب و نقص نخواهد بود بنابراین ما باید در طول اجرای این پروژه عظیم نقایص آن را شناسایی و بررسی کنیم.
رییس سازمان سینمایی گفت: پس از رونمایی از سامانه سند، کمیته مشترکی با محوریت موسسه رسانه های تصویری و همکاری وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل خواهد شد تا روز به روز کاستی های این پروژه را بررسی و برطرف کند.
وی ادامه داد: آشفته بازاری که در سینمای خانگی وجود دارد با راه اندازی این سامانه همه به فضای مجازی خواهد رفت بنابراین سامانه درخواستی سند می تواند منشای یک تحول فرهنگی باشد.
معاون وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: بدون شک اگر ما نگران تهاجم فرهنگی در فضای مجازی هستیم پاسخ آن همین سامانه سند است که می تواند از فیلم های فضای مجازی محافظت کند.
در ادامه این مراسم منظری عضو فناوری موسسه رسانه های تصویری به تشریح خصوصیات سامانه درخواستی سند پرداخت و گفت: تغییراتی که در ۱۰ سال گذشته در حوزه فناوری اتفاق افتاده باعث شد که ما نیز بتوانیم محتویات با حجم بالا را در اینترنت عرضه کنیم.
وی افزود: امروز با افزایش پهنای باند اینترنت فناوری هایی مانند سند جای خودش را در دنیا باز کرده است و طبق پیش بینی ها در سه سال آینده ۹۰ درصد آنچه در فضای وب منتقل می شود ویدئو خواهد بود.
وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به اهمیت کار ما در گام اول بعد از بررسی های مختلف با ۶ شرکت برای ارائه این خدمات به توافق رسیدیم .
وی تاکید کرد: همچنین ما تلاش کرده ایم تمامی سخت افزارها و نرم افزارهای این سامانه را در ایران تولید کنیم چرا که این اتفاق به ما اطمینان قلبی می دهد که بتوانیم کار را سریعتر پیگیری کنیم.
علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت: امروز با کمال افتخار باید بگویم افزایش پهنای باند در ایران ارتقای خوبی داشته است چرا که ما از ۶۲۴ مگابایت عرض باند به ۴ هزار مگابایت رسیده ایم و در سال ۹۵ نیز این پهنای باند به هشت هزار مگابایت خواهد رسید و امیدواریم تا انتهای برنامه ششم پهنای باند در ایران به بیست هزار مگابایت برسد.
وی ادامه داد: بر اساس آماری که همین امروز دریافت کرده ام ما در ۱۴ هزار روستا اینترنت پرسرعت راه اندازی کرده ایم تا سامانه سند در روستاها نیز قابل دریافت باشد و امیدواریم پس از افتتاح این کسب و کار از آن به عنوان یک نهاد برای رشد بیشتر مراقبت کنیم.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا