تراکتور به دنبال اعتماد به نفس از دست رفته

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در حالی از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود که سپاهان و ذوب‌آهن امروز و تراکتورسازی فردا به میدان خواهد رفت. با توجه به شرایطی که تراکتورسازی از ابتدای لیگ برتر پشت سر گذاشته، صعود این تیم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سخت به نظر می‌رسد. تراکتورسازی فصل را با تونی …

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در حالی از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود که سپاهان و ذوب‌آهن امروز و تراکتورسازی فردا به میدان خواهد رفت.

با توجه به شرایطی که تراکتورسازی از ابتدای لیگ برتر پشت سر گذاشته، صعود این تیم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سخت به نظر می‌رسد. تراکتورسازی فصل را با تونی اولیویرای پرتغالی آغاز کرد اما با این مربی ادامه نداد و از هفته پانزدهم امیر قلعه‌نویی هدایت تیم را برعهده گرفت. تراکتورسازی در لیگ نتایج خوبی نگرفته و در جایگاه هفتم قرار دارد و هواداران این تیم مدیریت باشگاه را مقصر ناکامی‌ها می‌دانند. از طرفی تراکتورسازی در سال‌های اخیر با وجود حضور در لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته درخشش خاصی در این رقابت‌ها داشته باشد و شاید این مسائل باعث شده خیلی‌ها روی این تیم حساب باز نکنند.

با این وجود، قلعه‌نویی خوب می‌داند که لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند اعتبار او را بازگرداند. قلعه‌نویی در ۲ فصل گذشته با استقلال نتایج خوبی نگرفت و در حالی به تراکتورسازی بازگشت که پالس مثتبی از سوی هواداران این تیم دریافت نکرد. او برای اینکه ناکامی‌های اخیر را جبران کرده و بار دیگر به «امیر پاشا»ی تبریزی‌ها تبدیل شود، باید در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بگیرد.

تراکتورسازی تاکنون از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود نکرده‌اند و شاگردان قلعه‌نویی می‌توانند این طلسم را بشکنند. به طور حتم، قلعه‌نویی به شاگردانش تاکید کرده که پیروزی در نخستین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تا چه حد اهمیت دارد و در صورت برتری روحیه تیم را برای ادامه کار در این رقابت‌ها و هم لیگ برتر بالا می‌برد. موضوعی که برخی از بازیکنان تراکتورسازی به آن اشاره کرده‌اند و در مصاحبه‌های خود گفته‌اند که برد مقابل الجزیره اعتماد به نفس آنها را بالا خواهد برد.

باید دید که سرمربی تراکتورسازی چه راهکاری برای موفقیت تراکتورسازی در نخستین دیدار خود به کار می‌گیرد تا اعتماد به نفس از دست رفته این تیم بازگردد. یکی از جاهایی که هواداران تراکتورسازی پس از پیروزی در آنجا جشن می‌گیرند، «ائل‌گُلی» است و بازیکنان تراکتورسازی امیدوارند با برتری در این دیدار بار دیگر پای پرشورها را به «ائل‌گلی» بکشانند.

تیم الجزیره امارات به لطف برتری مقابل السد قطر در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا توانست به مرحله گروهی برسد. تیم کات سرمربی هلندی الجزیره با مشکلات مصدومیت بازیکنان اصلی‌اش چون السویدی، عبداله موسی و بهار ربیع روبه‌رو است و شاید تغییراتی در ترکیب این تیم ایجاد کند. الجزیره در سال‌های اخیر با استقلال در ایران بازی کرده اما برای نخستین بار است که به تبریز سفر خواهد کرد.

برنامه بازی‌های نمایندگان ایران در هفته اول لیگ قهرمانان به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۴ اسفند

گروه A:
لوکوموتیو تاشکند ازبکستان – الاتحاد عربستان، ساعت ۱۳:۳۰
سپاهان ایران – النصر امارات، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

گروه B:
لخویا قطر – ذوب‌آهن ایران، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه عبدالله بن خلیفه
النصر عربستان – بنیادکار ازبکستان، ساعت ۲۰:۴۵

چهارشنبه ۵ اسفند

گروهC:
پاختاکور ازبکستان – الهلال عربستان، ساعت ۱۵
تراکتورسازی ایران – الجزیره امارات، ساعت ۱۶، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا