بهمن فرمان آرا و مهناز افشار از نقاشی های «اِدراک » دیدن کردند

این نمایشگاه این روزها در گالری گلستان برپاست و قدیری در آن   ۱۵ تابلوی نقاشی آبستره که همگی چند لت هستند را به نمایش گذاشته است . تلاقی فضای شاعرانه همراه با ضربه قلم های اکسپرسیو در این آثار خودنمایی می کند . هنرمند در تازه ترین آثارش که بعد از پنج سال به نمایش …

این نمایشگاه این روزها در گالری گلستان برپاست و قدیری در آن   ۱۵ تابلوی نقاشی آبستره که همگی چند لت هستند را به نمایش گذاشته است . تلاقی فضای شاعرانه همراه با ضربه قلم های اکسپرسیو در این آثار خودنمایی می کند . هنرمند در تازه ترین آثارش که بعد از پنج سال به نمایش در آمده ،فضای بیشتری را به رنگ سفید اختصاص داده که این خود نوعی حس رهایی و آزادی را به مخاطب القا می کند . در برخی از آثار قدیری در این نمایشگاه در کنار پالت گزیده تری که رنگ های  آبی و سبز را در بر می گیرد ،ورق طلا نیز به چشم می خورد. فرم های پیچ دار قدیری که در چندین نمایشگاه در انتزاعی هایش به تصویر در آمده در این نمایشگاه نیز با حال و هوای متفاوتی همچون امضایی برای هنرمند در روی بوم می درخشد .
لیلی گلستان ،مدیر گالری گلستان درباره نقاشی های قدیری گفت :« برای نخستین بار که آثار گلناز را دیدم ، متوجه شدم که این هنرمند نو پا هرچند طبعی لطیف و شاعرانه دارد اما دستی قوی و محکم  هم در ضربه قلم دارد.از قرابت این دو خصیصه خوشم آمد و تصمیم گرفتم که از آن پس پیگیر کارهایش باشم . مشوق و منتقدش باشم .»
او با اشاره به این که در حیطه   کارم کمتر دیده ام هنرمندی را که این همه محکم و لطیف کار کند،  افزود :« او این کار را خوب بلد است .گلناز خوب می خواند و خوب می بیند . کنجکاو است و به دنبال دانستن بیشتر . همین باعث پیشرفتش شده .این بار کارهایش را بیش از همیشه دوست دارم.رنگ‌هایش ازسیاهی در آمده اند و به سوی روشنی می روند .»
این نخستین بار است که گلناز قدیری کانسپت چند لت بودن را برای تمامی آثار یک نمایشگاه انتخاب کرده و خودش در این باره گفت : «چند وقتی است با این مفهوم بسیار درگیرم که همه ما به شکلی زندگی می‌کنیم که گویی هرکدام چند بارقبلا زندگی کرده‏ایم. مثلا در شاخه‎های مختلف کار می‏کنیم، چند تکه هستیم و این موضوع مرا درگیر کرده بود و جایی متوجه شدم ،فرم تابلوی چند لت می تواند نوعی بیان این چند تکه بودن و چند دوره بودن ما باشد ».
احساس رهایی مهم‌ترین پیامی است که قدیری سعی دارد به مخاطبش بدهد و البته دوست دارد همچون دیگر آثار انتزاعی بیننده خودش راهش را درون تابلوها بیابد با تجربیات شخصی اش به «اِدراک » قدم گذارد .

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا