قدیمی‌ترین لباس کشف شده جهان +عکس

قدیمی‌ترین لباس کشف شده جهان را ببینید/تائید قدمت ۵ هزار ساله «ترخان» به روش تاریخ‌گذاری رادیوکربن   قدیمی‌ترین لباس پارچه‌ای دنیا  «ترخان» نام دارد و احتمالا تا زانوی فرد را می‌پوشانده است. دانشمندان معتقدند که این لباس از ۵۱۰۰ تا ۵۵۰۰ سال قدمت دارد. «ترخان» ۶۵ سال قبل در یک مقبره در مصر کشف شد …

قدیمی‌ترین لباس کشف شده جهان را ببینید/تائید قدمت ۵ هزار ساله «ترخان» به روش تاریخ‌گذاری رادیوکربن

 

قدیمی‌ترین لباس کشف شده جهان را ببینید/تائید قدمت ۵ هزار ساله «ترخان» به روش تاریخ‌گذاری رادیوکربن

قدیمی‌ترین لباس پارچه‌ای دنیا  «ترخان» نام دارد و احتمالا تا زانوی فرد را می‌پوشانده است. دانشمندان معتقدند که این لباس از ۵۱۰۰ تا ۵۵۰۰ سال قدمت دارد. «ترخان» ۶۵ سال قبل در یک مقبره در مصر کشف شد اما اکنون با استفاده از روش تاریخ‌گذاری رادیو کربن قدمت آن مورد تائید قرار گرفته است. این جامه،قدیمی‌ترین لباس جهان به حساب می‌آید که با پارچه‌ای بافته شده توسط انسانها دوخته شده است.  پیش از این لباس‌هایی قدیمی‌ مثلا از پوست حیوانات دیده شده اما تولید پارچه مرحله مهمی در زندگی بشر به حساب می‌آید. انسانها در زمانی فرا گرفتند که از پنبه الیاف،سپس نخ و درنهایت پارچه تولید کنند.  ترخان به نظر یک لباس زنانه است که آستین‌ برای آن طراحی شده و یقه به شکل ۷دارد. باقی مانده بقایای لباسی پارچه‌ای پس از ۵ هزار سال خودش یکی از عجایب است.

تاریخ‌گذاری رادیوکربن یکی از روش‌های تاریخ‌گذاری رادیومتریک در باستان‌شناسی است که در آن ایزوتوپ کربن-۱۴ که یکی از ایزوتوپهای رادیواکتیو کربن با نیمه‌عمر حدود ۵۷۳۰ سال می‌باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا