هشدار کریم باقری به پرسپولیسی‌ها

كريم باقري مربي پرسپوليس راجع به شرايط حساس اين تيم با توجه به فاصله ۴ امتيازي‌اش با صدر خيلي رك و صريح با ما حرف مي‌زند و صراحتاً به اين نكته مي‌پردازد كه پرسپوليس به هيچ بازيكن خاصي وابسته نيست. هافبك اسبق پرسپوليس در مصاحبه‌اي جالب با ما به تمام سؤالات‌مان پاسخ داده و نظراتش …

كريم باقري مربي پرسپوليس راجع به شرايط حساس اين تيم با توجه به فاصله ۴ امتيازي‌اش با صدر خيلي رك و صريح با ما حرف مي‌زند و صراحتاً به اين نكته مي‌پردازد كه پرسپوليس به هيچ بازيكن خاصي وابسته نيست. هافبك اسبق پرسپوليس در مصاحبه‌اي جالب با ما به تمام سؤالات‌مان پاسخ داده و نظراتش را مطرح مي‌كند.

* چرا در نيمه اول بازي با سايپا خيلي خوب ظاهر شديد اما در نيمه دوم حرف خاصي براي گفتن نداشتيد؟

من اعتقاد ندارم پرسپوليس حتي در نيمه دوم مقابل سايپا ضعيف بود. از اين گذشته شما بايد اين نكته را هم در نظر بگيريد كه سايپا تيم ضعيفي نيست و جايگاهش در جدول كاملاً نشان‌دهنده اين موضوع است. تمام اين مسائل باعث شده بود تا ما ديدار با سايپا را بازي راحتي براي خودمان ندانيم، هرچند بازي‌هاي اخير و موفق پرسپوليس اين توقع را بيشتر ساخته بود كه باز هم بايد پيروز شويم. در نيمه اول حاكم مطلق بازي بوديم و در نيمه دوم هم با وجود آنكه سايپا بهتر از ما بود اما ما باز هم مي‌توانستيم دو گل در ۴۵ دقيقه دوم به سايپا بزنيم. من فكر مي‌كنم استرس حفظ نتيجه در نيمه دوم تا حدودي روي كار ما تأثير گذاشت و باعث شد بازيكنان‌مان در نيمه دوم تا حدودي محتاط كار كنند چون مي‌ترسيدند موضوع بازي با ذوب‌آهن تكرار شود.

* قبول داريد تعويض‌هاي برانكو تدافعي بود؟

ما قبلاً هم تعويض‌هاي دفاعي انجام داده بوديم و اتفاقاً جواب لازم را گرفته بوديم به همين دليل فكر مي‌كنم اين بي‌انصافي است كه روي گل خورده تعويض‌هاي دفاعي و… را دخيل بدانيم، ما روي اتفاق گل خورديم.

* قبول داريد كه غيبت طارمي عملاً دست پرسپوليس را در گلزني بسته بود و تيم‌تان را در ديدار با سايپا با مشكل مواجه كرده بود؟

مهدي طارمي بهترين گلزن ليگ تا الان است اما بعضي وقت‌ها بازيكنان ما اخطارهاي الكي مي‌گيرند كه اين موضوع هم به خودشان و هم به پرسپوليس لطمه مي‌زند. اميدوارم از اين به بعد بازيكنان ما باهوش‌تر باشند و اخطارهاي الكي و بي‌جهت نگيرند.

* قبول داريد كه پرسپوليس در گلزني خيلي به طارمي وابسته است و وقتي او نيست، واقعاً در گلزني به مشكل برمي‌خورد؟

نه، من اين موضوع را قبول ندارم و پرسپوليس به طارمي يا هيچ بازيكن ديگري وابسته نيست. پرسپوليس با حضور طارمي در بعضي از بازي‌ها باخته يا نتايج خوبي نگرفته به همين دليل نتايج پرسپوليس به حضور طارمي يا هيچ بازيكن ديگري وابسته نيست. در پرسپوليس مهاجمان خوبي حضور دارند مثلاً الان عليپور هم شرايط خوبي دارد و بقيه هم مي‌توانند به پرسپوليس كمك كنند.

* در مورد بنگستون و اخطارهايي كه او گرفت، چه نظري داريد و فكر نمي‌كنيد اخطارهايش به نوعي نارضايتي از بازي نكردنش بوده؟

شما اخطار دوم بنگستون را نگاه كنيد كه اصلاً به بازيكني نخورد. از سوي ديگر دليل نمي‌شود كه بازيكن ذخيره بخواهد با كارت گرفتنش نارضايتي خود را به كادر فني ثابت كند. من فكر مي‌كنم بنتسون شايد از زماني كه ذخيره نشسته، آن تلاش لازم را انجام نمي‌دهد اما او مهاجم خوبي است و حتماً بايد بيشتر تلاش كند تا مد نظر كادر فني قرار بگيرد.

* رفتن برانكو به امارات حرف‌ها و شايعاتي را به وجود آورده و بعضي‌ها مي‌گويند او براي مذاكره به امارات رفته.

متأسفانه بعضي‌ها برانكو هرجا كه مي‌رود، حاشيه‌اي جديد براي ايشان درست مي‌كنند. هيچ خبر خاصي نيست و بنده خدا برانكو سه روز رفته تعطيلات، هيچ خبر خاصي نيست. برانكو در اختيار باشگاه است و به تيم تعهد دارد و همين چند وقت پيش هم در پاسخ به شايعات صراحتاً گفت به هيچ تيم ديگري جز پرسپوليس فكر نمي‌كند.

* در ۹ هفته باقي مانده فكر مي‌كنيد قادر به جبران ۴ امتياز هستيد؟

شرايط پرسپوليس واقعاً حساس است. در اين چند هفته ما بايد با تمركز زياد كار كنيم و اگر اين‌گونه نباشيم، شانس قهرماني‌مان را از دست مي‌دهيم. من در اين بين مي‌خواهم يك نكته را خيلي صريح بگويم كه اگر در دو، سه بازي ديگر امتياز از دست بدهيم، ديگر شانس قهرماني نخواهيم داشت. در مورد ۴ امتياز هم بايد بگويم امكان جبرانش براي پرسپوليس وجود دارد چون ما بازي با استقلال را هم پيش ‌رو داريم و جدا از اين مي‌توانيم با عملكرد موفق در بازي‌هاي باقي ‌مانده به بهترين شكل شانس قهرماني را براي خودمان حفظ كرده و بازي به بازي به سوي هدف‌مان پيش برويم.

* فكر مي‌كنيد رايگان شدن بازي‌هاي پرسپوليس باعث حضور تعداد زياد هوادارانش در ورزشگاه شده يا بهتر شدن كيفيت بازي؟

من فكر مي‌كنم هر دو نكته‌اي كه شما گفتيد، در بالا رفتن تعداد تماشاچيان پرسپوليس تأثير داشته باشد چون هر دو عامل به نوعي مكمل هم هستند. اگر قيمت‌ها نرمال باشد، در كنار بازي‌هاي خوب هميشه مي‌تواند تماشاگران زيادي را به ورزشگاه بكشاند.

* در مورد بازي دشوارتان مقابل تراكتورسازي چه صحبتي داريد و فكر مي‌كنيد قادريد پيروزي دور رفت‌تان مقابل اين تيم را باز هم تكرار كنيد؟

بازي با تراكتور بسيار سخت است چون تراكتور جزو تيم‌هاي پرمهره ليگ برتر است. كسب ۳ امتياز اين بازي براي ما خيلي مهم است و تمام تلاشمان را براي پيروزي بر تراكتورسازي انجام خواهيم داد و اميدوارم به هدف‌مان برسيم.

* درخصوص دريافت گل دقايق تلف شده‌تان مقابل سايپا عده‌اي از لوبانف و بنگر ايراد گرفتند. در اين خصوص شما چه توضيحي داريد؟

من فكر مي‌كنم اين بي‌انصافي است كه محسن بنگر را مقصر بدانيم چون ارتفاع توپ خيلي بالا بود و بنگر نمي‌توانست بهتر از آن شكلي كه به توپ ضربه زد، توپ را با ضربه سرش بزند. محسن با اين سن و سالش خيلي خوب كار مي‌كند. در مورد لوبانف هم معتقدم او مي‌تواند بهتر در پرسپوليس كار كند و بعضي وقت‌ها روي گل‌هايي كه خورديم، او مي‌توانست عكس‌العمل‌هاي بهتري داشته باشد.

* در مورد استعفاي كی‌روش، شما شخصاً چه نظري داريد؟ فكر نمي‌كنيد با جدايي او در اين مقطع تيم ملي ما آسيب ببيند؟

كی‌روش در فوتبال جهان فردي شناخته شده است. آقاي كی‌روش در اين چند ساله با فوتبال ما به خوبي آشنا شده‌اند. كمبودها و مسائل مد نظر كی‌روش هم هميشه در فوتبال ما و حواشي آن وجود داشته است. با اين وجود من در جريان مسائل مد نظر كی‌روش نيستم. از سوي ديگر اين موضوع هم در اختيار من و شما نيست كه بخواهيم در مورد استعفاي احتمالي كی‌روش تصميم بگيريم. فدراسيون بايد تصميم بگيرد و اميدوارم در رابطه با كی‌روش بهترين تصميم را بگيرد تا تيم ملي ما در نهايت آسيب نبيند.

۱۷۶/

دکمه بازگشت به بالا