۳ پیشنهاد برای اینکه عکس سلفی زیبا و جذاب بگیرید!

راهنمای گرفتن عکس سلفی فکر نمی‌کنم که این‌روزها بتوان کسی را در میان علاقه‌مندان به عکاسی و حتی افراد معمولی یافت که حداقل یک عکس سلفی از خود نداشته باشد. سلفی‌ها چنان دلچسبند که تقریبا از هر فرصتی برای داشتن یک نوع خوب آن استفاده می‌کنیم. اما آیا واقعا همه سلفی‌هایی که می‌اندازیم، زیبا هستند؟! …

راهنمای گرفتن عکس سلفی

فکر نمی‌کنم که این‌روزها بتوان کسی را در میان علاقه‌مندان به عکاسی و حتی افراد معمولی یافت که حداقل یک عکس سلفی از خود نداشته باشد.
سلفی‌ها چنان دلچسبند که تقریبا از هر فرصتی برای داشتن یک نوع خوب آن استفاده می‌کنیم.

اما آیا واقعا همه سلفی‌هایی که می‌اندازیم، زیبا هستند؟! باید اعتراف کنیم که نه. حتی می‌توان گفت اغلب سلفی‌ها به دلمان نمی‌نشینند و مجبوریم بارها و بارها از یک حالت خاص‌مان عکس بی‌اندازیم تا شاید به قول خودمان فرجی شود.

سلفی انداختن هم اصول خودش را دارد و وقتی این اصول رعایت نشوند، نمی‌توان انتظار یک نتیجه مطلوب داشت. در ادامه همراه‌مان باشید تا با هم به اصول داشتن یک سلفی زیبا پی ببریم.

۱-دست را بالا نگه دارید

هنگام سلفی گرفتن اگر دوربین را هم سطح سر نگه دارید، نتیجه یک عکس غیر قابل تحمل خواهد بود که ممکن است اعتماد به نفس‌تان را کم کند، پس کمی دست‌تان را بالاتر ببرید و از بالا به سمت صورت هدف بگیرید. صورت را هم کمی بالا بیاورید. اینگونه است که سلفی‌تان دوست داشتنی و حرفه‌ای خواهد شد.
۲-از سلف تایمر استفاده کنید

وقتی دوربین را بالا گرفته‌اید و مجبورید برای مدتی ثابت نگه دارید، امکان لرزیدن دست و بد افتادن عکس بسیار بالا می‌رود. واقعا هم سخت است که هم اسمارتفون را نگه دارید و هم تلاش کنید صفحه را برای انداختن عکس لمس کنید. این چند ثانیه اضافی که در اختیارتان قرار می‌گیرد به شما فرصت می‌دهد که دوربین را جای مناسب قرار دهید و نگاه و حالت‌تان را تنظیم کنید.
۳-از فلاش استفاده کنید

اگر دوربین جلوی گوشی شما مجهز به فلاش نیست، می‌توانید از برنامه‌ هایی که در هنگام سلفی گرفتن نور صفحه نمایش را بیشتر می‌کنند و روی صورت می‌اندازند، استفاده کنید یا اینکه از فلاش‌های موجود در بازار که به جک هدفون متصل می‌شوند بهره ببرید.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا