کوثری: دولت یازدهم دروغگوتر است

محمد اسماعیل کوثری با اشاره به بروز تفکرات لیبرالی در برابر بسیج، تصریح کرد: بنی صدر خائن که در زمان تشکیل بسیج ریاست جمهوری را بر عهده داشت، به بهانه اینکه نیروهای مسلح که منظور سپاه و کمیته انقلاب اسلامی بود، اجازه نمی دهند من کار خودم را انجام دهم، سمت فرماندهی کل قوا را …

محمد اسماعیل کوثری با اشاره به بروز تفکرات لیبرالی در برابر بسیج، تصریح کرد: بنی صدر خائن که در زمان تشکیل بسیج ریاست جمهوری را بر عهده داشت، به بهانه اینکه نیروهای مسلح که منظور سپاه و کمیته انقلاب اسلامی بود، اجازه نمی دهند من کار خودم را انجام دهم، سمت فرماندهی کل قوا را از امام خمینی(ره) کسب کرد؛ بنی صدر با وجود اینکه احتمال تجاوز خارجی به کشور وجود داشت و امنیت ضعیفی در مرزها وجود داشت، از تجهیز و توسعه بسیج خودداری کرد. در این برهه زمانی، تفکرات لیبرالی در مقابل بسیج آغاز شد و به همین واسطه خیانت های بزرگی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت.

کوثری با بیان اینکه این تفکر مخرب، امروز هم در دولت وجود دارد، افزود: متأسفانه دولت تدبیر و امید با تفکر وابستگی، خوش بینی و خوش‌خیالی به غرب و آمریکا و با تصور اینکه آنها می توانند مشکل ملت ایران را حل کنند، در حال خوش خدمتی به غرب است. امروز می بینیم همان راهی که بنی صدر ۳۶ سال پیش طی کرده بود و آسیب هایی را به نیروهای انقلابی کشور وارد کرد را امروز دولت ما دنبال می کند و به صراحت می بینیم که مسؤولین دولتی به ضدیت با بسیجی می پردازند که حضرت امام (ره) فرمان تشکیل و توسعه آن را صادر کرده بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مقابله با توطئه های دشمن از جمله اهداف اصلی بسیج است، خاطرنشان کرد: بسیج در کنترل و مهار فتنه ۸۸ نقشی محوری ایفا کرد و از طرفی هم این بسیجیان بودند که حماسه بزرگ ۹ دی را رقم زدند تا ریشه فتنه برچیده شود؛ با این وجود دولت به اصالت این نیروی انقلابی و همیشه در صحنه بی توجه است.

وی به بی توجهی دولت یازدهم به بسیج در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: در ماده ۱۹۷ برنامه پنجم توسعه، مستقیما برای بسیج تعیین و تکلیف شده بود و در ماده ۱۹۶ نیز در قالب تقویت بنیه دفاعی کشور صحبت شده بود، یعنی این دو ماده در برنامه پنجم توسعه برای تقویت بسیج تدوین شده بودند، اما در برنامه پنج ساله ششم توسعه، دولت بسیج را بطور کلی حذف کرده است که باید گفت در اصل مردم را حذف کرده چرا که بسیجیان همان آحاد مردم هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حذف بسیج از برنامه ششم توسعه را یک اقدام حساب شده دانست و گفت: به نظر من این یک اقدام حساب شده از طرف استکبار جهانی است که متأسفانه دولت مردان ما به آن بی توجه بوده اند؛ من دعا می کنم که ان‌شاءالله بی توجهی های صورت گرفته غیرعمدی بوده  باشد اما باید گفت که حداقل بین کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و کارشناسان دولت قطعا قصد و عمدی وجود داشته در این کار و متأسفانه مسولان مربوطه این را پیگیری نکرده اند.

کوثری در ادامه حذف بسیج از برنامه ششم توسعه را مصداق نفوذ خواند و گفت: آن نفوذی که رهبری هشدار داده بودند همین ها است، یعنی عدم توجه به نیروهای انقلابی، مردمی و افرادی که می خواهند برای سربلندی انقلاب و نظام افتخار آفرینی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ما می دانیم که دولت نمی خواهد مجلس نهم پیگیر برنامه ششم توسعه باشد و قصد دارد که کار به مجلس بعد سپرده شود و با این خیال که مجلس دهم تابع دولت به اصطلاح راستگو است، می خواهد این برنامه در مجلس بعد به تصویب برسد.

وی به شعار دولت راستگویان اشاره کرد و اذعان داشت: علی رغم شعار دولت یازدهم، باید گفت که دولت یازدهم نسبت به دولت های قبلی بسیار دروغگوتر است. امروز موجی از بد بینی در بین مردم نسبت به دولت بوجود آمده است، دولت مراقب باشد کاری نکند که مردم انقلابی ایران نسبت به آنها کاملا بدبین و بی اعتماد شوند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا