سلب امتیاز قریب الوقوع از سیمکارت‌های مجهول المالک

داود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این پرسش که چه تدبیری برای رفع این مشکل اندیشیده شده است، به خبرنگار ما گفت: شرکت مخابرات اطمینان دارد که هیچ تعداد سیمکارت مجهول المالکی در سطح کشور بوسیله همراه اول توزیع نشده و همه سیمکارت‌های این اپراتور دارای مشخصات مالک هستند. وی تصریح کرد: …

داود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این پرسش که چه تدبیری برای رفع این مشکل اندیشیده شده است، به خبرنگار ما گفت: شرکت مخابرات اطمینان دارد که هیچ تعداد سیمکارت مجهول المالکی در سطح کشور بوسیله همراه اول توزیع نشده و همه سیمکارت‌های این اپراتور دارای مشخصات مالک هستند.
وی تصریح کرد: بحث مربوط به سیمکارت‌های مجهول المالک مربوط به سایر اپراتورها می باشد که در ابتدای شروع به کار آنهابدلیل آنکه قوانین مشخصی حاکم نبود، تعدادی از مشترکان بدون آنکه هویت خود را احراز کنند، این سیمکارت‌ها را تهیه کردند.
زارعیان در خصوص راه حل های اندیشیده شده برای رفع این مشکل افزود: برای جلوگیری از این قضیه و مبارزه با این وضعیت سازمان تنظیم مقررات دستورالعملی را به اپراتورها ابلاغ کرده که بر این اساس دو الزام در آن گنجانده شده است. الزام اول آن این است که هر مشترک می تواند فقط ۹ سیمکارت داشته باشد و اگر برای مشترکی از این میزان بیشتر بود باید آنها را عودت دهد.
وی همچنین در ادامه درباره الزام دوم این دستورالعمل هم گفت: که اگر سیمکارتی فاقد مشخصات مالک باشد، آن سیمکارت قطع خواهد شد.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: برای این موضوع مهلت زمانی ای مشخص شده بود تا برای احراز هویت، همه مشترکین کدملی خودشان را به شماره ای مشخص ارسال کنند.
زارعیان تاکید کرد: هم اکنون اپراتورهای تلفن همراه در مرحله ی جمع بندی این اطلاعات هستند و بدون تردید مشترکانی که سیمکارت های بدون هویت را در اختیار داشته باشند، از آنها سلب امتیاز خواهد شد.
۱۱۰/۱۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا