اجرای طرح جمع آوری متکدیان از امروز

فرزاد هوشیار، مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در محله‌های فرحزاد و اسلام آباد گفت: ما مجموعه‌ای از مداخلات را در این دو محله شروع کرده‌ایم؛ یک تیم اجرایی تمام وقت آن جا مشغول کار و رصد آسیب‌ها است. وی افزود: ما معتقدیم زه کش آسیب‌های تهران، در محله هرندی است و …

فرزاد هوشیار، مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در محله‌های فرحزاد و اسلام آباد گفت: ما مجموعه‌ای از مداخلات را در این دو محله شروع کرده‌ایم؛ یک تیم اجرایی تمام وقت آن جا مشغول کار و رصد آسیب‌ها است.

وی افزود: ما معتقدیم زه کش آسیب‌های تهران، در محله هرندی است و اگر آن‌جا را اصلاح کنیم کلنی‌های فرحزاد و اسلام آباد نیز درست می شود.

هوشیار تاکید کرد: ما مداخلات اجتماعی‌مان را در آن جا پررنگ کردیم، اما نه به اندازه هرندی، ورود ما در هرندی بسیار جدی بوده و قطعا این ورود باعث کاهش آسیب‌ها در دیگر نقاط تهران می‌شود.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری گفت: ما حداقل امکانات را برای مداخلات اجتماعی مستقر کردیم. همان طور که از هرندی جمع‌آوری شد، آسیب‌ها از دره فرخزاد نیز جمع می‌شود، اما هر چقدر در هرندی موفق عمل کنیم، اینجا نیز به همان میزان درست خواهد شد.

هوشیار در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره کودکان کار گفت: بخش اصلی متکدیان تهران، کودکان کار هستند. ما برای جمع آوری متکدیان، نیاز به مداخله یک یک دستگاه های مربوطه و هماهنگی بین بهزیستی، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و شهرداری تهران داریم، اما جمع آوری کودکان از پروتکل خاص پیروی می‌کند که زیر نظر بهزیستی است.

وی تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم را آغاز کرده‌ایم و همان طور که وعده داده بودیم، اسفندماه جمع آوری متکدیان را آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری با اشاره به مراکز پرتو گفت: مداخله ما به صورت جدی در این حوزه در مراکز پرتو است، ما پارسال ۸ مرکز داشتیم و امسال تعداد آن را به عدد ۱۸ رساندیم که وعده غذایی، کارآفرینی، ارتباط با خانواده و مباحث روانشناسی در این مراکز صورت می گیرد.

هوشیار در خاتمه گفت: ۳هزار کودک بازمانده از تحصیل در این مراکز حضور دارند که ۶۰ درصد آن ها اتباع هستند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا