گرگها مرد ۳۰ ساله را دریدند

رسانه های خبری روز پنجشنبه به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان بهار استان همدان به این حادثه پرداختند و از کشف جسد یک مرد ۳۰ساله در حوالی روستای رسول آباد (تاج آباد) خبر دادند. سرهنگ جمشید باقری با تایید این خبر گفت : پس از تماس یکی از شهروندان و ارائه گزارشی در مورد جسد …

رسانه های خبری روز پنجشنبه به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان بهار استان همدان به این حادثه پرداختند و از کشف جسد یک مرد ۳۰ساله در حوالی روستای رسول آباد (تاج آباد) خبر دادند.
سرهنگ جمشید باقری با تایید این خبر گفت : پس از تماس یکی از شهروندان و ارائه گزارشی در مورد جسد رها شده در حاشیه روستای رسول آباد بهار عوامل انتظامی به محل حادثه عزیمت کردند.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته یک مرد حدود ۳۰ ساله طعمه حیوانات درنده شده بود بگونه ای که تنها بخشی از نیم تنه بدن این فرد باقی مانده بود.
وی اظهار کرد: با توجه به حساسییت موضوع و حضور بازپرس ویژه در محل حادثه، جسد این فرد به پزشکی قانونی شهرستان بهار برای بررسی بیشتر منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بهار بیان کرد: در حالیکه اثری از صورت این فرد باقی نمانده است ، یک خانواده با استناد به لباس های جسد مدعی شد که فرد متوفی فرزندش است با این وجود تحقیقات برای بررسی صحت این موضوع ادامه دارد.
سرهنگ باقری درباره علت اصلی مرگ این فرد گفت: زمان و علت فوت این فرد هنوز مشخص نشده و کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند و پس از تکمیل پرونده موضوع اطلاع رسانی می شود.
دو شهرستان رزن و بهار از سالهای گذشته تاکنون مکان حمله حیوانات درنده به گله گوسفندان و مردم بوده است بگونه ای که اوایل دهه ۹۰ حمله به کودکان در بهار خبرساز شد.
چند نفر از اهالی شهرستان رزن نیز از اوایل سال ۹۰ تاکنون مورد هجوم و حمله گرگ قرار گرفتند بگونه ای که مدیر حفاظت محیط زیست اقدام به برگزاری جلسه در بخشداری رزن و ارائه توصیه هایی به مسئولان بویژه دهیاران برای ایمن ماندن شهروندان بخصوص کوکان و افراد مسن از حمله گرگ ها کرد.
اواسط تیرماه سالجاری گرگ در سه نوبت وارد دو روستای تخت و ملابداغ از توابع بخش سردرود شهرستان رزن شده است.
در دو حادثه که در دو روز متوالی رخ داد گرگ از ناحیه گردن و صورت یک دختر و پسر حدود چهارساله را در روستاهای تخت و ملابداغ زخمی کرد که با حضور به موقع اعضای خانواده گرگ متواری شد.
همچنین در سانحه سوم که برای دومین بار در روستای ملابداغ رخ داد یک قلاده گرگ قصد حمله به یک پدر و فرزند را داشت که با هیاهو و حضور همسایه ها گرگ پا به فرار گذاشت.

** مسئول حوادث مرتبط با حیات وحش چه سازمانی است
مردم در گفت و گوهای خود با اشاره به حوادث مختلف که درآن یا حیوانات وحشی در محیط زیست به دست انسانها کشتار می شوند و یا شرایط فصلی موجب می شود مردم طعمه حیوانات درنده شوند انگشت اتهام را به سوی سازمان محیط زیست می گیرند.
انها معتقدند محیط زیست حیات وحش باید به خوبی حفاظت شود تا در هر شرایط زمانی و مکانی نه به انسانها آسیب برسد و نه حیوانات این محیط صدمه ببینند.
«سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد»، این جمله را منتقدان سازمان حفاظت محیط زیست طی چند سال اخیر در مجلس شورای اسلامی بارها به زبان آورده‌اند و معتقدند عملکرد این سازمان را باید مورد رصد قرار داد، اما از آنجایی که این سازمان زیر نظر رئیس جمهوری به صورت معاونت اداره می‌شود، کمتر خود را ملزم به پاسخگویی به نمایندگان می‌داند و این سازمان‌ جز به رئیس جمهوری خود را ملزم به پاسخگویی نمی بیند و حاشیه‌ای امن و مصونیتی آهنین برای خود ایجاد کرده است.
به عبارت دیگر برخلاف وزرا که معمولاً عملکردشان از سوی نمایندگان رصد و در صورت نیاز استیضاح می شوند رئیس سازمان محیط زیست را خطر استیضاح تهدید نمی کند؛ این عدم نیاز به پاسخگویی و فقدان چشم ناظری که مطالبه گر باشد را برخی از منتقدان به عنوان یکی از نقاط ضعف سازمان محیط زیست قلمداد می کنند.
در چند سال اخیر شاهد انبوهی از عکس و خبر و فیلم مربوط به کشتار حیات وحش و در مقابل حمله حیوانات درنده به روستاها و صدمه به مردم و یا بوده ایم .
آیا این اطلاع رسانی ها ، نشان‌دهنده افزایش شکارچیان غیرمجاز و یا افزایش حیوانات درنده است یا کوتاهی محیط بانان یا اینکه زمینه های انعکاس این اخبار بیش از گذشته فراهم شده است؟
آیا سازمان حفاظت مخیط زیست همگام با پیشرفت تکنولوژی ، نیروهای خود را مجهز و یا آموزش و مدیریت کرده است و … ؟
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا