تخلفات انتخاباتی ظلم به مردم و نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام رضا نوری، رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی و مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان، امروز در نشست توجیهی نامزدها و رؤسای ستادهای انتخاباتی خراسان شمالی که در محل تالار حافظ شهرداری بجنورد برگزار شد، با اشاره به لزوم قانون‌مداری در همه مراحل …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام رضا نوری، رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی و مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان، امروز در نشست توجیهی نامزدها و رؤسای ستادهای انتخاباتی خراسان شمالی که در محل تالار حافظ شهرداری بجنورد برگزار شد، با اشاره به لزوم قانون‌مداری در همه مراحل انتخابات از سوی نامزدها و حامیان و طرفداران آن‌ها، اظهار کرد: نباید کاندیدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با شیرین کردن دهان مردم و شام و نهار دادن به دنبال جمع کردن رأی باشند.

وی بابیان اینکه انجام این‌گونه اقدامات توهین به شعور سیاسی مردم بوده و سبب موفقیت نامزدها نمی‌شود، افزود: باید نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مراقب باشند در فرآیند انتخاباتی به مردم و رقبای خود ظلم نکنند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه تخلف‌های انتخاباتی، تبلیغات پیش از شروع زمان قانونی آن و سایر اقدامات خلاف قانون در راستای جمع‌آوری رأی مردم همه نوعی از ظلم محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: درواقع تخلف‌ها و قانون‌شکنی‌های کاندیداهای انتخابات پیش رو، ظلم به رقبا، مردم و نظام اسلامی است.

وی بابیان اینکه سوءاستفاده از دیگران، تخریب، توهین و سیاه‌نمایی نیز ظلم به جامعه و رقیبان است، افزود: از همه نامزدهای انتخاباتی انتظار می‌رود با رعایت اخلاق و قانون برای دست‌یابی به کرسی‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر اینکه در این روند رعایت قانون و اخلاق اسلامی و انتخاباتی یک اصل ضروری است، تصریح کرد: افزون بر این از کاندیداها انتظار می‌رود اقدام‌ها و هیجان‌های فعالان ستاد، اطرافیان و حامیان خود را به درستی مدیریت کرده و اجازه ندهند به نام آن‌ها تخلف و بی‌قانونی صورت گیرد.

وی بابیان اینکه البته میزان تخلف‌های انتخاباتی در خراسان شمالی به نسبت دیگر استان‌های کشور اندک و محدود است، ادامه داد: باوجوداین اکنون تعدادی پرونده تخلف انتخاباتی نامزدهای مختلف در این استان تشکیل‌شده که مطابق قانون پس از برگزاری انتخابات، دستگاه قضایی به این تخلفات ورود کرده و به آن‌ها رسیدگی می‌کند.

حجت‌الاسلام نوری اظهار کرد: با رعایت قانون و تلاش همگانی به منظور ایجاد فضای سیاسی امن، در هفتم اسفندماه امسال انتخاباتی سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم برگزارشده و مجلسی با نمایندگانی متعهد، توانمند و متخصص تشکیل خواهد شد.

سید علی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست، با اشاره به برخی تخلف‌های انتخاباتی در استان، اظهار کرد: با توجه به نامه‌نگاری‌های انجام‌شده با تهران تلاش می‌کنیم نهادهایی چون کمیته امداد و بهزیستی را موظف کنیم تا تنها به مددجویان خود خدمات ارائه دهند و از این پس شاهد این نباشیم که بن‌های بهزیستی و کمیته امداد در دست برخی از نامزدهای انتخاباتی باشد.

وی بابیان اینکه هرگونه کمک نقدی و غیر نقدی نامزدهای انتخابات به افراد برای کسب رأی جرم بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، افزود: متأسفانه از چند ماه پیش سه کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان با صرف هزینه‌های زیاد در پی کسب رأی مردم هستند که امیدواریم با این متخلفان برخورد قضایی مناسب صورت گیرد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا