اولویت منفعت صنایع نفت و گاز با حوزه جنوب استان

به گزارش “مطاف۲۴″، نماینده شهرستان های دیّر، کنگان ، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم روستای اُلی شمالی شهرستان دیّر گفت: از نظر اقتصادی هیچ دوره ای مانند دوره نمایندگی ما نبوده است، در گذشته نفت ۱۳۰ دلار فروخته می شد و نمایندگان با استفاده از اعتبارات ملی به منطقه خود …

به گزارش “مطاف۲۴″، نماینده شهرستان های دیّر، کنگان ، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم روستای اُلی شمالی شهرستان دیّر گفت: از نظر اقتصادی هیچ دوره ای مانند دوره نمایندگی ما نبوده است، در گذشته نفت ۱۳۰ دلار فروخته می شد و نمایندگان با استفاده از اعتبارات ملی به منطقه خود کمک می کردند اما بعد ها نفت به بشکه ای ۵۲ و ۳۵ دلار رسید یعنی عملا اعتبار و بودجه ای که ما در مجلس برای کارهای عمرانی و اجرایی بسته بودیم و بسیاری از پروژه ها بر باد رفت.

حجت الاسلام شیخ موسی احمدی افزود: بودجه دولت در سال ۹۴ برای پروژه های ۸۰ درصد پیشرفت به بالا هزینه شد یعنی اجازه احداث هیچ پروژه جدیدی نبود.
وی اظهار داشت:با همه مشکلات و موانع پیش رو کارهای بزرگی برای منطقه بویژه در بحث زیر ساخت ها انجام شده است.
دکتر احمدی با اشاره به تجربه ۴ ساله خود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در ارتباط گیری با شرکت نفت، گاز و پترو شیمی ها و متانول کاوه و ظرفیت های منطقه شناخت پیدا کرده ایم و برای هر روستا یک شناسنامه تهیه شده است و تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت تا توانمندتر و پیگیر تر دنبال جذب اعتبارات باشیم.
این نماینده وکاندید دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری دو ساله خود در لغو معافیت عوارض آلایندگی از صنایع آلاینده تصریح کرد:با توجه به وجود شرکت متانول کاوه ، سیراف انرژی و پترو شیمی های اطراف قطعاً منافع زیادی از محل عوارض آلایندگی شامل شهرستان دیّر خواهد شد.

موسی احمدی اضافه کرد:با راه اندازی و بهره برداری پارس شمالی و شرکت های مستقر تحولات زیادی در منطقه به وقوع می پیوندد کما اینکه در روستاهای اطراف عسلویه و نخل تقی از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی تحولاتی در مبلمان ایجاد شده است.
وی گفت:۴ سال تمام توان خود را برای شناسایی و پیگیری اعتبارات صرف کردیم و الان موقع به ثمر نشستن این پیگیری هاست.
نماینده شهرستان های دیّر، کنگان، جم وعسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: بدنبال قانونی کردن ماده ای بودیم که وزارت نفت را مکلف کند هر پروژه ای احداث می کند به محض جذب نیرو در وهله اول ۵۰ درصد نیروهای بومی استان میزبان نفت و گاز و پتروشیمی را جذب کند واین کار اساسی و زیر ساختی است که با توجه به اشرافیت بر قانون توانستیم به سرانجام برسانیم.
وی ادامه داد: برای نوشتن اساسنامه شرکت ملی نفت دو سال و نیم وقت گذاشتیم فقط به این خاطر که حق مردم استان در اساسنامه شرکت ملی نفت گنجانده شود.
احمدی عنوان داشت:شرکت ملی نفت موظف و مکلف شده است کلیه پروژه هایی که قصد اجرای آنها را دارد یک درصد از اعتبارات پروژه های مذکور را برای ایفای مسئولیت های اجتماعی و پیشگیری از عوارض آلایندگی و ارتقاء سطح رضایتمندی مردم درآن منطقه هزینه کند.
حجت الاسلام احمدی گفت: اگر بناست کشور از منفعت نفت و گاز و پتروشیمی برخوردار شود اولویت با حوزه انتخابیه جنوب استان است.

وی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته توانستیم معافیت عوارض ملی، محلی و منطقه ای را لغو کنیم،خاطر نشان کرد: در آینده شرکت های مستقر در منطقه بویژه شرکت متانول در صورتی که بخواهد صادرات داشته باشد باید عوارض آن را به شهرستان دیّر پرداخت کند واین غیر از نامه به وزیر نفت مبنی بر ایجاد تعامل مابین صنعت نفت و منطقه پیرامونی خود است.
این نماینده وکاندید دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:اگر دوماه پیش همانند الان فعالیت می شد بیمارستان دیّر در ۲۲ بهمن به افتتاح می رسید چرا که ۴میلیارد تومان از وزیر گرفتیم برای بیمارستان و به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز شد اما متأسفانه مهندس ناظر در بیمارستان نگذاشتند تا صورت وضعیت ها را تأیید کرده و به موقع پرداخت کند تا پیمانکار با مشکل مواجه نشود.
وی ادامه داد: طبق زمانبندی اعلام شده در ۲۰ اسفندماه بیمارستان دیّر افتتاح می شود اما چرا این زمان ؟ چرا وقتی بنده برای پروژه اسکله خورخان بردخون از وزیر نفت اعتبار می گیرم و به حساب پیمانکار می آید و بنا بود رئیس سازمان شیلات ۳ هفته قبل برای کلنگ زنی و شروع این پروژه به بردخون بیاید ، گفتند مصلحت نیست بگذارید برای بعد از انتخابات در حالی که این حق مردم است .
دکتر موسی احمدی افزود: پرسنل بیمارستان دیّر جذب شده اند و مجوز تجهیزات هم گرفته شده و جاده دسترسی ورودی ،محوطه سازی و موتورخانه باقی مانده است که تا کنون ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فقط برای موتورخانه و بحث سرمایشی و گرمایشی جذب اعتبار شده است.
وی ابراز داشت: تاکنون ۲۴ کیلومتر از جاده میانی بردستان تا آبدان آسفالت شده است و ۱۲ کیلومتر دیگر پل و زیر سازی آن انجام گرفته که بحث آسفالت آن باقیست و بنا بود در ۲۲ بهمن افتتاح شود اما بخاطر اینکه یک مبلغی به پیمانکار نرساندند نگذاشتند این پروژه تکمیل شود.

احمدی افزود: برای مجتمع آب روستای دمیگز ۲ میلیارد تومان اعتبار از معاون وزیر دستور گرفتیم که هزینه کنند کما اینکه در روستاهای باغ محمد صفر ، باغ عالی و باغ پسته با ۱۰۰ میلیون ۱۰۰ میلیون گرفتن مشکل آب را حل کردیم .
طرح نخبه پروری، راه اندازی شبکه دیجیتال، پیگیری جذب نیروهای بومی در شرکت متانول،در مانگاه هلال احمر و اتوبان از دیّر تا امامزاده شاه ابوالقاسم از دیگر موضوعاتی بود که دکتر احمدی در مورد آنها توضیحاتی ارائه نمود.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا