کلاهبرداری میلیاردی کارمند پست‎بانک از ١٠٠ روستایی

روزهای گذشته تجمع عده کثیری از روستانشینان روستای مهترکلاته شهرستان کردکوی خبر از وقوع کلاهبرداری میلیاردی را در پست‎بانک این روستا می‎داد که با تحقیقات میدانی مشخص شد یکی از کارمندان این شعبه دچار تخلف مالی شده است. براساس اظهارات حاضران درآن تجمع، این کارمند متخلف از اعتماد مردم سوءاستفاده کرده و پس از دریافت …

روزهای گذشته تجمع عده کثیری از روستانشینان روستای مهترکلاته شهرستان کردکوی خبر از وقوع کلاهبرداری میلیاردی را در پست‎بانک این روستا می‎داد که با تحقیقات میدانی مشخص شد یکی از کارمندان این شعبه دچار تخلف مالی شده است.
براساس اظهارات حاضران درآن تجمع، این کارمند متخلف از اعتماد مردم سوءاستفاده کرده و پس از دریافت مبالغ میلیونی از افراد مختلف، بدون ارایه رسید پرداخت یا سند مشابه، اعلام می‎کرد که پول را در زمان دیگری به حسابتان واریز خواهم کرد و نگران این موضوع نباشید.
با توجه به این‌که این فرد از افراد محلی همان روستا نیز بوده است، مردم نیز به وی اعتماد کرده و با نیت پس‎انداز یا افزایش گردش مالی برای دریافت تسهیلات، وجوه خود را دراختیار این کارمند بانک قرار می‎دادند. پس از انجام این تجمع و افزایش شمار شاکیان، پلیس آگاهی بررسی این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.
فرمانده انتظامی استان گلستان با اعلام این خبر گفت: از مردادماه امسال تعداد زیادی شکایت ازسوی شهروندان این روستا به پلیس آگاهی استان ارسال شد. سردار سیدمحمود میرفیضی ادامه داد:  در بررسی‎های مقدماتی کارآگاهان پلیس آگاهی استان، شاکیان مدعی بودند که کارمند این شعبه بانک از اعتماد اهالی روستا سوءاستفاده کرده و مبالغ بسیار زیادی را دریافت کرده، اما رسیدی ارایه نکرده است و درحال حاضر نیز افراد درمراجعه به بانک نمی‎توانند وجوه خود را دریافت کنند.
وی تأکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع و افزایش شمار شاکیان، کارآگاهان بررسی تخصصی و کارشناسی خود را آغاز کردند و در مدت زمان انجام تحقیقات مشخص شد این کارمند متخلف برای برخی از مردم روستا حساب‎های بانکی افتتاح کرده، اما وجهی را به حساب آنها واریز نکرده است.
سردار میرفیضی گفت: حتی در بررسی‎های تکمیلی مشخص شد دستگاه (pos) موجود در بانک نیز به حساب بانک متصل نبوده و پول پرداختی از طریق این دستگاه به حساب شخص حقیقی دیگری واریز شده است.
فرمانده انتظامی گلستان تأکید کرد: با بررسی شواهد و مدارک موجود و اظهارات و ادعای شاکیان و براساس دستور مقام قضائی، این کارمند متخلف (٣٠ساله) دستگیر شد و تحقیقات تکمیلی از متهم درحال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: تا به امروز بیش از یکصد نفر شکایت خود را در پلیس آگاهی استان مطرح کردند و متهم تاکنون به انجام چهار‌میلیارد تومان کلاهبرداری در این روستا اعتراف کرده است. براساس اظهارات متهم، وی با دریافت این پول از مردم روستا، بخشی از آن را به صورت تسهیلات با نرخ سود بیشتر به افراد دیگر پرداخت می‎کرده است.
وی تأکید کرد: حتی افراد دریافت‌کننده تسهیلات نیز در این عرصه ضرر کرده‎اند، زیرا اگر فرد متقاضی درخواست ٥٠‌میلیون تومان تسهیلات کرده بود، این کارمند وی را موظف به پرداخت حداقل ٣٠‌میلیون تومان به حساب مربوطه را می‎کرده و در قبال آن مبلغ ١٠‌میلیون تومان تسهیلات را به متقاضی پرداخت می‎کرد و وعده پرداخت باقی آن را در مدت زمان دیگری می‎داد، درحالی ‌که این وعده نیز محقق نمی‎شد. درحال حاضر تحقیقات پلیس آگاهی درحال انجام است و پس از پایان تحقیقات، نتیجه نهایی از طریق رسانه‎ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا