جدیدترین اقدام اماراتی‌ها علیه فوتبال ایران

به گزارش ایسنا، چند هفته پیش باشگاه های سعودی در اقدامی هماهنگ اعلام کردند که حاضر نیستند در خاک ایران برابر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند و مدعی شدند که امنیت کاروان‌های ورزشی این کشور در ایران تامین نمی‌شود و به همین خاطر از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستند که بازی های …

به گزارش ایسنا، چند هفته پیش باشگاه های سعودی در اقدامی هماهنگ اعلام کردند که حاضر نیستند در خاک ایران برابر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند و مدعی شدند که امنیت کاروان‌های ورزشی این کشور در ایران تامین نمی‌شود و به همین خاطر از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستند که بازی های رودرو نمایندگان این کشور با ایران را در کشور ثالث برگزار کنند.

فدراسیون فوتبال امارات نخستین کشوری بود که در این بازی سیاسی با عربستان همراه شد. اماراتی‌ها ابتدا موضع گیری بسیار تندی از خود نشان داد تا جایی که ادعاهای واهی سران فدراسیون فوتبال عربستان را تایید کردند و آنها هم اعلام کردند که حاضر نیستند در خاک ایران به میدان بروند اما در نهایت AFC با این تصمیم مخالفت کرد و مطابق توافقات حاصله هیات ایرانی در قطر مقرر شد که اماراتی‌ها در ایران با نمایندگان کشورمان رقابت کنند اما اکنون در یک تصمیم یکطرفه این موضوع مشروط به بررسی برنامه‌های امنیتی ایران برای این بازی‌ها شده است. موضوعی که شکست یا سستی بخشی از مذاکرات و توافقات هیات ایران با AFC و عرب‌ها را محسوس کرده است.

روزنامه اماراتی الیوم در جدیدترین شماره خود نوشته است که فدراسیون فوتبال امارات در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشته از فدراسیون فوتبال ایران خواسته که برنامه‌ها و تدابیر خود برای تامین امنیت و حفاظت از نمایندگان امارات به هنگام حضور در ایران را به فدراسیون فوتبال امارات ارائه دهند تا آنها بعد از بررسی های لازم جواب خود را اعلام کنند.

سران این باشگاه اماراتی در جلسه‌ای که روز دوشنبه برگزار کردند به این نتیجه رسیدند که از ایران بخواهند تا برنامه‌های خود برای تامین امنیت تیم های اماراتی را به فدراسیون فوتبال این کشور ارائه دهد تا اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد، فدراسیون فوتبال امارات به AFC تذکر دهد.

محمد بن هزام، دبیرکل فدراسیون فوتبال امارات بعد از این جلسه اظهارکرد: فدراسیون فوتبال ایران باید قبل از برگزاری بازی النصر با فولاد و دیگر بازی های نمایندگان اماراتی با ایران برنامه های خود برای تامین امنیت و محافظت از کاروان النصر و دیگر تیم های اماراتی را به فدراسیون فوتبال امارات و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه دهد تا این برنامه ها بررسی شود و در صورت وجود مشکلی در آن تذکر داده شود.

او گفت: همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا باید برای دیدار نمایندگان امارات با ایران یک ناظر امنیت ویژه را انتخاب کند تا همه این برنامه را به خوبی بررسی کند و بعد از بازی ها گزارش های کامل با در نظر گرفتن همه جزئیات را ارائه دهد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال امارات ادامه داد: باید ناظر AFC همه حوادث و جزئیات را از بدو ورود کاروان‌های اماراتی به فرودگاه‌های ایران تا زمان تمرین کردن و رفتن به طرف زمین محل تمرین و بازی و خروج از فرودگاه گزارش دهد و چنانچه کوچک‌ترین مشکلی وجود داشته باشد گزارش دهد.
۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا