شورش علیه تاریخ

اگر چلسی در مرحله حذفی ٢ فصل گذشته دست بالا را داشت و حذفش در فصل قبل شگفتی تلقی می‌شد، حالا برتری احتمالی تیم هیدینک مقابل پاریسی‌ها سراپا آتش می‌تواند اتفاق بزرگ فصل باشد! چلسی بعد از اخراج مورینیو با هیدینک مدام مساوی می‌کرد تا این‌که سرانجام ابتدای هفته با ٥ نیوکاسل را در هم …

اگر چلسی در مرحله حذفی ٢ فصل گذشته دست بالا را داشت و حذفش در فصل قبل شگفتی تلقی می‌شد، حالا برتری احتمالی تیم هیدینک مقابل پاریسی‌ها سراپا آتش می‌تواند اتفاق بزرگ فصل باشد! چلسی بعد از اخراج مورینیو با هیدینک مدام مساوی می‌کرد تا این‌که سرانجام ابتدای هفته با ٥ نیوکاسل را در هم کوبید و به رده دوازدهم صعود کرد. در سوی مقابل پاری‌سن‌ژرمن پس از شکست دادن انواع رقبا از مارسی، رقیب سنتی‌اش تا موناکو و آنژه شگفتی‌ساز، سرانجام ابتدای هفته پس از ١٧ پیروزی متوالی مقابل لیل متوقف شد تا برای چهارمین‌بار در فصل جاری لوشامپیونه مساوی کند. تنها تیم بدون باخت فصل جاری ٥ لیگ معتبر اروپا با ٧٠ امتیاز و اختلاف ٢٤ امتیازی با تیم دوم از هم‌اکنون چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ را در اختیار دارد. تاریخ حکم به برتری چلسی می‌دهد اما پاری‌سن‌ژرمن با این میزان قدرت توان ایستادن علیه تاریخ را به‌دست آورده است. بازی ساعت ٢٣:١٥ امشب در پاریس با قضاوت داوری به نام «کارلوس ولاسکو کاربایو» برگزار می‌شود. آئوریر به دلیل بی‌احترامی به زلاتان و بلان، موقتا از پاری‌سن‌ژرمن اخراج شده و علاوه بر او، وراتی و پاستوره هم به دلیل مصدومیت قادر به بازی نیستند. چلسی، فالکائو را حتی روی نیمکت هم دراختیار نخواهد داشت و مصدومیت تری اگر تا امروز بهبود نیافته باشد، خلأ بزرگی در خط دفاعی آبی‌های لندن به وجود می‌آورد.
نکات آماری
پاری‌سن‌ژرمن در هر ٣ فصل قبلی به مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده است./ پاری‌سن‌ژرمن در ١١ رویارویی با تیم‌های انگلیسی ٢ پیروزی، ٥ تساوی و ٤ باخت به‌دست آورده است./  پیروزی ‌سال ٢٠٠٤ چلسی در زمین پاری‌سن‌ژرمن، تنها برتری تیم لندنی در فرانسه محسوب می‌شود./   هر ٤ شکست قبلی چلسی در ١٤ رویارویی قبلی با تیم‌های فرانسوی در زمین رقبا شکل گرفته است.
رویای روسی
در دیگر بازی شب اول دور رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بنفیکا پس از هدر دادن فرصت صدرنشینی و شکست در نبرد بزرگ فوتبال پرتغال مقابل پورتو در استادیوم خانگی به مصاف زنیت می‌رود. تیم روسی باتوجه به سبک فوتبال قدرتی توان فرسوده کردن تیم تکنیکی پرتغالی و زدن ضربه نهایی در لیسبون را دارد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا