ستاره ایرانی در آسمان هلند می‌درخشد

این روزها در هجمه لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های روسیه، دسته دوم انگلیس و آلمان و حضور تقریبا یک تیم در لیگ ستارگان قطر، ستاره‌ای در هلند ما را به یاد روزهای خوبمان در سطح اول فوتبال دنیا انداخت؛ زمانی که مانند آن برتری تاریخی ٥ بر یک‌ هامبورگ مقابل هرتابرلین در گل‌های هر ٢ تیم، …

این روزها در هجمه لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های روسیه، دسته دوم انگلیس و آلمان و حضور تقریبا یک تیم در لیگ ستارگان قطر، ستاره‌ای در هلند ما را به یاد روزهای خوبمان در سطح اول فوتبال دنیا انداخت؛ زمانی که مانند آن برتری تاریخی ٥ بر یک‌ هامبورگ مقابل هرتابرلین در گل‌های هر ٢ تیم، ایرانی‌ها نقش داشتند. حالا علیرضا جهانبخش پس از پیشرفت پله‌به‌پله در تیمی مانند نایمخن در آزدآلکمار که سابقه نایب‌قهرمانی درجام اروپا را دارد، می‌درخشد و مدام گل می‌زند. ماجرا فراتر از یک گل دیدنی و پاس گل درجریان برتری ٦ بر ٣ مقابل هراکلس آلملو در هفته جاری لیگ هلند است.‌

آمار درخشان فصل جاری

جهانبخش با وجود از دست دادن مقاطع ابتدایی فصل در ١٣ بازی همراه آلکمار ٢ گل برای تیمش به ثمر رسانده، دقتی ٦٥‌درصد در شوتزنی داشته، ١٧ موقعیت گل به وجود آورده، ٦٧‌درصد پاس‌هایش دقیق فرود آمده، ١٧متر، طول پاس‌های او بوده و در ٥٠‌درصد دوئل‌های فیزیکی سربلند خارج شده است. علیرضا درتنها واکنش دفاعی این فصل خود برای آلکمار اشتباهی نداشت. علیرضا با قدرت دریبل‌زنی بالا، این فصل تماشاگران را مجذوب کرده است. به هرحال بسیار هم محبوب شده؛ به‌ویژه پس از گلزنی و شادی نکردن مقابل نایمخن، تیم سابقش.

پست بازی

یکی از دلایل موفقیت‌های علیرضا در نخستین فصل حضورش در تیمی بزرگ، استفاده فن‌در بروم، سرمربی تیم از توان او در بازی پشت سر مهاجمان است. جهانبخش با این‌که حداقل درچند ‌سال اخیر خود را به‌عنوان یک مهاجم کناری(عمدتا گوش چپ) مطرح کرده اما در بیشتر بازی‌های فصل جاری به‌عنوان بازیکن پشت سر مهاجم به میدان رفته و به خاطر برخورداری از انرژی خاص بازیکن حاضر در این پست، خیلی خوب جواب داده است؛ به ‌حدی که احتمال بازگشت او به پست اصلی‌اش فعلا غیرممکن به نظر می‌رسد. شاید دلیل اصلی تفاوت نمایش او در تیم‌ملی و آلکمار، همین نکته تاکتیکی ظریف باشد.

سابقه درخشان

جهانبخش درواقع درخشش این فصل را به فصول قبلی درخشان خود در فوتبال هلند پیوند زد. جوان اول فصل ٢٠١٣-٢٠١٤ لیگ دسته اول، فصل قبل بهترین بازیکن لیگ دسته دوم این کشور نام گرفت و حالا پس از ٢سال تجربه اندوزی در لیگی به قدرت و فشردگی هلند، جهانبخش کم‌کم درحال یافتن جایگاه خود در آلکمار است.

۱۷۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا