برای رضای خدا سیاست‌های کلی سلامت را اجرا کنید

وی افزود: همه منابعی که در این حوزه است باید تجمیع شود. یکی از بی‌عدالتی‌هایی که وجود دارد این است که گروه‌های مختلف اجتماعی که در حکومت هستند یعنی یا در دستگاه قضایی هستند یا در مجلس و دولت‌، بهره‌مندی متفاوتی از سایر مردم دارند. هاشمی با بیان اینکه کارکنان وزارت بهداشت که متولی سلامت …

وی افزود: همه منابعی که در این حوزه است باید تجمیع شود. یکی از بی‌عدالتی‌هایی که وجود دارد این است که گروه‌های مختلف اجتماعی که در حکومت هستند یعنی یا در دستگاه قضایی هستند یا در مجلس و دولت‌، بهره‌مندی متفاوتی از سایر مردم دارند.

هاشمی با بیان اینکه کارکنان وزارت بهداشت که متولی سلامت مردم است، از هیچ بیمه تکمیلی برخوردار نیستند، افزود: دلیل این کار این است که ما آن را قبول نداریم و معتقد هستیم اگر بیمه تکمیلی وجود دارد باید برای همه کارکنان دولت و ایرانیان باشد.

وزیر بهداشت همچنین بر لزوم تجمیع اختیارات وزارت بهداشت تاکید کرد و ادامه داد: همچنین بخش دیگری از منابع حوزه سلامت در وزارتخانه‌های دیگر است. بر همین اساس لازم است که اعتبارات حوزه سلامت و همچنین اختیارات وزارت بهداشت تجمیع شود.

وی افزود: آنچه انتظار داریم این است که بدون تفسیرهای سلیقه‌ای و تحت تاثیر قرار گرفتن از جریانات سیاسی و اجتماعی و برای رضای خدا، سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری را اجرا کنند؛ البته این سیاست‌ها را نیز تفسیر به رای نکنند؛ چراکه مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی سلامت فرمودند که منابع حوزه سلامت باید تجمیع و پایدار شود. به این ترتیب این موضوع نیازمند تفسیر به رای نیست.

هاشمی تصریح کرد: سهم ما از بودجه عمومی کشور باید حداقل هشت درصد متوسط تولید ناخالص داخلی باشد. از نظر ساختاری هم گفتند که باید بیمه‌ها تجمیع شوند و حتما با محوریت وزارت بهداشت منابع را هزینه کنند. خدمات ما هم باید در قالب بیمه‌ها خرید خدمت شود. برای بخش خدمات پزشکی و بهداشتی هم نظام ارائه خدمات دولتی و هم خصوصی و غیردولتی پیش بینی شده است.

وی خواست وزارت بهداشت را اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: متاسفانه این یک رویه شده است. در ابتدای ابلاغ سیاست‌ها همه اظهار ارادت و احترام می‌کنند ولی در عمل شاهد تحول نیستیم و باعث تاسف است.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم مجلس آینده به این موضوع توجه کند. این بحث عین قانون است؛ وظیفه‌ای است که همه ما باید به آن پایبند باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا