کی‌روش داغ کرد، فدراسیون تغییر موضع داد

سوپرمن فوتبال همه چیز از کنفرانس مطبوعاتی او شروع شد؛ وقتی اینفانتینو در نقش «سوپرمن» فوتبال از وعده نجات این ورزش حرف زد، اعلام کرد به عشق کشورهایی عشق فوتبالی مثل ایران، فوتبال را به آغوش مردم بازمی‌گرداند و به کفاشیان بابت خدماتش به فوتبال ما دست‌مریزاد گفت. دلرباترین بخش صحبت‌هایش کمی سیاسی بود: «اصلا …

سوپرمن فوتبال
همه چیز از کنفرانس مطبوعاتی او شروع شد؛ وقتی اینفانتینو در نقش «سوپرمن» فوتبال از وعده نجات این ورزش حرف زد، اعلام کرد به عشق کشورهایی عشق فوتبالی مثل ایران، فوتبال را به آغوش مردم بازمی‌گرداند و به کفاشیان بابت خدماتش به فوتبال ما دست‌مریزاد گفت. دلرباترین بخش صحبت‌هایش کمی سیاسی بود: «اصلا مشکلی در ایران ندیدم. به نظر من هیچ مشکل امنیتی در اینجا وجود ندارد و این وظیفه دولت‌هاست که بتوانند امنیت را در کشور برقرار کنند.» او از کی‌روش به‌عنوان دوست صمیمی خود و یکی از بهترین مربیان ممکن در دنیا نام برد، اما این دوست صمیمی در ضیافت شام برگزار شده از سوی فدراسیون ما به افتخار حضور اینفانتینو حضور نداشت؛ نه او و نه هیچ‌یک از اعضای کادر فنی تیم ملی.
برآشفتگی سرمربی و سریال بازی‌های کلامی
این عدم دعوت، دلخوری و واکنش اعضای کادر فنی تیم‌ملی بزرگسالان را در پی داشت. ابتدا اعلام شد کادر فنی و کی‌روش، حضور در مراسم را تحریم کرده‌اند، اما فدراسیون با ارسال بیانیه‌ای نوشت عزمی برای دعوت از سرمربی پرتغالی وجود نداشته است. پس اصلا دعوتی در کار نبوده است! البته در اظهارات عباس ترابیان، رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال نوعی تناقض به چشم می‌خورد؛ جایی که لابه‌لای اذعان به بالاتر بودن مقام اینفانتینو نسبت به شیخ‌سلمان و چرخش نظر ایران از دعوت شدن کی‌روش به مراسم گفت و اعلام کرد جلسه، فنی نبوده و به همین دلیل میزبان اساسا دلیلی برای دعوت تیم کی‌روش نمی‌دیده است. در جبهه مخالف، افشین پیروانی، مدیر تیم‌های فوتبال، آتشی تندتر از بقیه داشت:  «اصولا اینفانتینو به خاطر دوستی چنددهه‌ای با کی‌روش به ایران آمد. منطق و عقل می‌گوید بودن کی‌روش به نفع فوتبال ما ‌بود. من نگفتم که در جلسه چه کسی باشد یا نباشد اما معتقدم فدراسیون باید تمهیدی می‌اندیشید که به نمایندگی از فوتبال ایران تعدادی از بازیکنان بین‌المللی فوتبال ایران مانند دایی، عابدزاده، باقری، خداداد، مهدوی‌کیا، کریمی و … در این جلسه حاضر می‌شدند. گویا شیر داغ دهان آقایان را سوزانده است و به ماست هم فوت می‌کنند. وقتی شیر داغ بخوری و دهانت بسوزد، بعد از آن ماست سفید و سرد را هم فوت می‌کنی.»
پاسخ‌های کفاشیان
شنیده می‌شد کی‌روش شرط کرده بود تنها در صورت عدم حضور اسدی و ترابیان، در جلسه حاضر می‌شود و وقتی این درخواست مورد قبول قرار نگرفت، دعوت به حضور در جلسه را رد کرد. کفاشیان دراین‌باره گفت: «ما از کی‌روش خواستیم در صورت تمایل در جلسه حضور یابد اما او نیامد. پیروانی نباید مصاحبه می‌کرد چون آمدن اینفانتینو به ایران ارتباطی به آقای پیروانی نداشت. قطعا دراین خصوص برخورد لازم را با او به عمل می‌آوریم.»
چرخش سیاستمدارانه
عباس ترابیان گفته دلیلی برای ماندن زیر بیرق شیخ سلمان وجود ندارد اما گویا حضور و دیدار با اینفانتینو دلیلی بوده برای تحت فشار قراردادن شیخ سلمان و کنفدراسیون آسیا برای رأی دادن به ایران در پرونده میزبانی مسابقات با عربستانی‌ها. در غیراین‌صورت، ایران از شیخ سلمان روی برمی‌گرداند و در انتخابات فیفا به اینفانتینو رأی می‌دهد. چرخش به سمت مرد سوییسی واضح است اما کفاشیان گفته تا ٢هفته دیگر مواضع ما مشخص می‌شود و تنها پس از دادن رأی، رسانه‌ها متوجه می‌شوند ایران به شیخ سلمان رأی داده یا به اینفانتینوی نمک‌گیر شده از میزبانی پرجنجال ما!

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا