طول فیبر نوری در استان قزوین به ۸۰۸ کیلومتر می‌رسد

به گزارش موبنا، مسعود شیخ‌ملایری صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح جدید راه‌اندازی ۹۵ کیلومتر فیبر نوری در مسیرهای قزوین، تاکستان، قزوین و زنجان در دست اقدام است. وی با اشاره به اینکه این شبکه که شامل ارتباطات رادیویی و بستر فیبر نوری “بک بن” است، تصریح کرد:  ترافیک بین استانی، بین‌المللی و …

به گزارش موبنا، مسعود شیخ‌ملایری صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح جدید راه‌اندازی ۹۵ کیلومتر فیبر نوری در مسیرهای قزوین، تاکستان، قزوین و زنجان در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه این شبکه که شامل ارتباطات رادیویی و بستر فیبر نوری “بک بن” است، تصریح کرد:  ترافیک بین استانی، بین‌المللی و پهنای باند داده‌ای (دیتا) شامل اینترانت، اینترنت، ام‌ پی‌ ال اس و موارد دیگر شده که این شبکه نیاز  اپراتورهای مخابراتی  را تأمین می‌کند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت استان قزوین با اشاره به وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت، عنوان کرد: تأسیس، اجرا، بهره‌برداری، بازاریابی، توسعه، بهسازی، نگهداری و همچنین نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت و ارتباطات داده‌های کشور بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت است.
شیخ‌ملایری اظهار داشت: وظیفه دیگر شرکت ارتباطات زیرساخت تهیه و تصویب دستور‌العمل‌ها، ضوابط، معیار‌ها و استاندارد‌های فنی و تخصصی مورد نیاز شرکت در زمینه تأسیس، توسعه، نگهداری و بهره‌برداری از شبکه زیرساخت است.
وی با اشاره به پهنای باند دسترسی استان قزوین نسبت به سال ۹۲ از شروع دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: این میزان به چهار برابر افزایش یافته که در حال حاضر ۱۲۰ گیگابیت بر ثانیه است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت استان قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر طول فیبر نوری در قزوین ۷۱۳ کیلومتر است، گفت: این درحالی است که این میزان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۵۶۸ کیلومتر بوده است.

۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا