نگاهی به تبلت Surface Pro 3 Core مایکروسافت

به گزارش خبرنگار موبنا ، گویا سرفیس پرو ۳ دیگر تنها قاتل آیپد نیست، بلکه آمده تا رقیب سرسختی برای رده بالاهای دنیای لپ تاپ ها باشد. اگر تا دیروز همه آن را با آیپد ایر مقایسه می‌کردند، حال کار به جایی رسیده که آن را رقیبی برای مک بوک ایر اپل می‌دانند. سرفیس پرو …

به گزارش خبرنگار موبنا ، گویا سرفیس پرو ۳ دیگر تنها قاتل آیپد نیست، بلکه آمده تا رقیب سرسختی برای رده بالاهای دنیای لپ تاپ ها باشد.
اگر تا دیروز همه آن را با آیپد ایر مقایسه می‌کردند، حال کار به جایی رسیده که آن را رقیبی برای مک بوک ایر اپل می‌دانند. سرفیس پرو ۳ امسال با نمایشگری ۱۲ اینچی، قلم و پایه نگه دارنده تکامل یافته، باتری بهتر و مجموعه ای از بهترین‌های سخت افزاری و نرم افزاری رونمایی شد. این روزها تبلت های ویندوزی متنوعی وارد بازار شده‌اند. اما این تنها سرفیس است که هم در بخش سخت افزار و هم در بخش نرم افزار زیر نظر یک شرکت واحد و با کیفیتی مثال زدنی تولید می‌شود.
طراحی و ساخت
پرو ۳ حدود ۷۹۰ گرم وزن دارد. این رقم برای پرو و پرو ۲ بیش از ۹۰۰ گرم بود. این قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید پرو ۳ نمایشگری ۱۲ اینچی دارد، یعنی ۱.۴ اینچ بزرگ‌تر از دو تبلت قبلی است.
یکی از پیشرفت‌های نسل جدید این تبلت مربوط به پایه نگهدارنده پشت آن است. در بررسی سرفیس پرو ۲ اشاره کرده بودیم که پایه نگهدارنده این تبلت در دو زاویه مختلف قابل تنظیم است.
اما باید بدانید که پایه نگهدارنده نسل سوم سرفیس پرو تکامل پیدا کرده و می‌توان آن را در حالات مختلف بین زاویه ۲۲ درجه تا ۱۵۰ درجه تنظیم کرد. این قضیه به بهتر دیده شدن نمایشگر کمک زیادی می‌کند.
با نگاهی به نمای روبرویی این محصول یک تغییر بنیادین دیگر هم مشاهده خواهید کرد: جای لوگوی ویندوز عوض شده است. همان‌طور که می‌دانید این لوگو در قالب یک دکمه خازنی عمل کرده و کاربر را به رابط کاربری موسوم به مترو (صفحه ای با موزائیک‌های رنگی) هدایت می‌کند. این دکمه که تا پیش از این بر روی طول تبلت بود، حال به عرض تبلت منتقل شده. اما دلیل این انتخاب مایکروسافت چیست؟ شاید می‌خواسته کاربران را متقاعد کند که می‌توانند از تبلت در حالت عمودی هم استفاده کنند.
نمایشگر
سرفیس پرو ۳ به نمایشگری با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۱۶۰ مجهز شده است. این صفحه نمایش از نوع ClearType Full HD بوده و با همراهی پنل IPS، زاویه دید خوبی به کاربر می‌دهد. انتخاب نسبت تصویر ۳:۲ هم به نوبه خود جالب توجه است. با وجود کوچک‌تر بودن این نمایشگر نسبت به نمایشگر مک بوک ایر، محصول مایکروسافت به خاطر رزولوشن بالاترش، ۶ درصد محتوای بیشتری را نسبت به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی مکبوک ایر پیش روی کاربران قرار می‌دهد.
دوربین
مایکروسافت این بار برای دوربین‌های محصول خود سنگ تمام گذاشته است. این شرکت یک جفت دوربین ۵ مگاپیکسلی را برای سرفیس پرو ۳ در نظر گرفته است.
هر دو دوربین قادرند با کیفیت ۱۰۸۰p فیلم‌برداری می کنند. کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط این دو دوربین هم رضایت بخش است، اما هنوز با ایده آل فاصله دارند.
دوربین جلویی هم در مواقع نیاز در قالب وبکم عمل کرده و به بهترین شکل ممکن شما را در مکالمات ویدیویی با اسکایپ یا هر پیام رسان دیگری یاری می‌دهد.
سخت افزار و نرم افزار
سرفیس پرو ۳ در کانفیگ های مختلفی روانه بازار شده و قیمت‌های متنوعی دارد. مایکروسافت، سرفیس پرو ۳ را با ۵ انتخاب اصلی عرضه می‌کند.
در نظر داشته باشید که اگر مدل‌هایی با فضای ذخیره سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت را خریداری کنید، تبلت شما ۴ گیگابایت رم را در خود خواهد دید.
حال اگر به سراغ مدل‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی بروید، ۸ گیگابایت رم خواهید داشت. با توجه به آپشنال بودن کیبورد، در مجموع ۱۰ انتخاب پیش روی خریداران خواهد بود که همین مسئله، بازه قیمتی بسیار زیادی را برای سرفیس پرو ۳ ایجاد خواهد کرد.
حال بیایید یک گانفیک متوسط از سرفیس پرو ۳ را در نظر بگیریم. تصور کنید محصول مورد نظر ما نسل چهارم پردازشگر Core i5 موسوم به هزوِل (Haswell) و ۸ گیگابایت رم را در خود دارد.
با کمی اغماض می‌توان گفت که محصولی با این مشخصات با بسیاری از لپتاپ های خوب با رده کاربری عمومی، قابل رقابت است. در مجموع سرفیس پرو ۳ از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است و از این لحاظ یک سر و گردن بالاتر از سایر تبلت های ویندوزی بازار ایستاده است.
لازم به ذکر است که همچون دو نسل قبلی، در سرفیس پرو ۳ هم از درگاه HDMI و GPS خبری نیست.
همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، سرفیس پرو ۳ با سیستم عامل ویندوز ۸.۱ پرو همراه شده است. قابلیت‌ها و جذابیت‌های این سیستم عامل بر کسی پوشیده نیست.
در بررسی تبلت های ویندوزی میان رده معمولا به این نکته اشاره می‌کنیم که نباید زیاد بر روی قدرت پردازشی این تبلت ها حساب باز کنید.
اما در مورد محصولات سرفیس پرو و به خصوص سرفیس پرو ۳ کمی داستان متفاوت است. سرفیس پرو ۳ کاملا می‌توانند شانه به شانه لپتاپ های امروزی حرکت کند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت، اجرای روان نرم افزارهای کاربردیتان را بر دوش این دستگاه بگذارید. با توجه به سخت افزار موجود در این مدل‌ها باید بگوییم کاربری روان و به دور از دردسری در انتظار کاربران است.
سرفیس پرو ۳ می‌تواند در حالت وای-فای تنها با یک بار شارژ کامل، تا ۹ ساعت سر پا بایستد. همچنین در زمان رونمایی این محصول اشاره شد که این تبلت ۱۵ تا ۲۰ درصد شارژدهی بهتری نسبت به باتری نسل قبلی دارد. ادعاهای مایکروسافت را می‌توان تا حد زیادی تائید کرد.
تست‌های مختلف نشان داده‌اند که باتری این تبلت در حالت وای-فای روشن و با روشنایی خودکار غیر فعال شده، قادر است چیزی حدود ۷ ساعت و نیم ویدیو را بدون وقفه پخش کند.
این رقم در شرایط مساوی، برای سرفیس پرو ۲ کمی بیشتر از ۶ ساعت و نیم بود. نسل اول سرفیس پرو هم در همین شرایط تنها ۴ ساعت و نیم شارژدهی داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا