فیلم/ مشاهده اولین مورد آلودگی به زیکا از طریق تماس جنسی

مقامات ایالت تگزاس این کشور می گویند ویروس در بدن فردی مشاهده شده که به خارج از آمریکا سفر نکرده اما با فردی آلوده به زیکا که پیش از این در ونزوئلا بوده، رابطه جنسی داشته است. زاکاری تامپسون، مدیر مرکز بهداشت و خدمات انسانی شهر دالاس در ایالت تگزاس می گوید: «اکنون ما درباره …

مقامات ایالت تگزاس این کشور می گویند ویروس در بدن فردی مشاهده شده که به خارج از آمریکا سفر نکرده اما با فردی آلوده به زیکا که پیش از این در ونزوئلا بوده، رابطه جنسی داشته است.

زاکاری تامپسون، مدیر مرکز بهداشت و خدمات انسانی شهر دالاس در ایالت تگزاس می گوید: «اکنون ما درباره “انتقال جنسی” ویروس زیکا سخن می گوییم. این موضوع نگران کننده است زیرا مردمی که به کشورهای آمریکای لاتین سفر می کنند و رابطه جنسی بدون تدابیر محافظتی دارند، می توانند این ویروس را با خود منتقل و دیگران را آلوده کنند؛ بویژه آنکه در هشتاد درصد از افرادی که این بیماری در آنها تشخیص داده شده، هیچ نشانی مبنی بر داشتن این بیماری دیده نمی شده و این یک چالش است. بنابراین افرادی که هیچ گونه علائم مربوط به این بیماری را ندارند، می توانند ناقل این ویروس باشند.»

تا کنون موارد آلودگی به ویروس زیکا در ۲۳ کشور قاره آمریکا دیده شده است.

در کشور هندوراس در آمریکای مرکزی بیشترین میزان آلودگی به زیکا مشاهده شده است. تایید آلودگی ششصد نفر به این ویروس در هندوراس باعث شد که دولت وضعیت هشدار اعلام کرده و ضدعفونی خانه ها و خیابانها را آغاز کند.

قرار است روز چهارشنبه وزرای بهداشت کشورهای آمریکای لاتین در اوروگوئه نشستی اضطراری برگزار کنند تا در آستانه آغاز به کار کارناوالها، درباره تهدیدات بهداشتی که مردم با آن مواجه خواهند بود، گفتگو کنند.

همزمان با این اقدامات، تلاش برای یافتن آنتی ویروسی برای زیکا بویژه در کشور فرانسه ادامه دارد.
۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا