اتهام ٨ پلیس برزیلی به قتل مردی بی‌گناه

ناپدیدشدن کارگر ساختمانی«آماریلدو د سوزا» که بدون ارتکاب جرم تحت تعقیب قرار گرفت، باعث برانگیخته‌شدن خشم عمومی در برزیل شد و پرده از رواج قتل و شکنجه در بازداشتگاه‌های پلیسی که درمحلات فقیرنشین ریودژانیرو برداشت. «ادسن ریموندو دُس سانتُس» فرمانده پاسگاه پلیس «روکینا»، بزرگترین محله فقیرنشین ریودژانیرو که عامل این جنایت شناخته شده به ١٣‌سال …

ناپدیدشدن کارگر ساختمانی«آماریلدو د سوزا» که بدون ارتکاب جرم تحت تعقیب قرار گرفت، باعث برانگیخته‌شدن خشم عمومی در برزیل شد و پرده از رواج قتل و شکنجه در بازداشتگاه‌های پلیسی که درمحلات فقیرنشین ریودژانیرو برداشت. «ادسن ریموندو دُس سانتُس» فرمانده پاسگاه پلیس «روکینا»، بزرگترین محله فقیرنشین ریودژانیرو که عامل این جنایت شناخته شده به ١٣‌سال و ٧ماه زندان محکوم شد. افسران دیگری که در این قتل مشارکت داشتند، به ١٠ تا ١١‌سال زندان محکوم شدند.
درشرح حکم این افراد آمده است، د سوزا «ناپدید نشده» بلکه «کشته شده است» زیرا توان «تاب آوردن شکنجه‌هایی که بر وی اعمال شده بوده» را نداشته است. همچنین در این حکم گفته شده که د سوزا به‌عنوان یک سیاه‌پوست فقیر «اجتماعی حاشیه‌نشین» مورد تعقیب پلیس قرار گرفته است.»
د سوزا در ١٤ جولای ٢٠١٣ در پاسگاه روکینا، پس از آن‌که به جای یک قاچاقچی موادمخدر اشتباهاً بازداشت شد، مورد بازجویی قرار گرفت و پس از آن هرگز دیده نشد. پس از آشکارشدن این رسوایی فردی که شاهد این ماجرا تصور می‌شد، یک قاچاقچی موادمخدر را به‌عنوان مقصر معرفی کرد اما بعدتر اقرار کرد که پلیس‌ها به وی پول داده بودند تا دروغ بگوید. در حکم دادگاه برای افسران محکوم شده «قانون‌شکنی، فقدان نیت پیشین و سوءاستفاده از قدرت» آورده شده است. ناپدیدشدن آماریلدو د سوزا که جسد وی هنوز پیدا نشده، خشم زیادی در برزیل برانگیخت و منجر به تظاهرات‌های متعدد در خیابان‌ها شد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا