راهزنان مامورنما، ٤سابقه‌دار خشن بودند

چهار سابقه‌دار خشن که تحت تعقیب پلیس قرار داشتند، با تشکیل یک تیم سرقت، دست به راهزنی و آدم‌ربایی‌های سریالی زدند. این مردان از شگرد‌های مختلفی مثل راهزنی و سرقت تحت عنوان مامور برای دزدی‌های خود استفاده ‌می‌کردند.  ساعت یک بامداد ١٢ آبان امسال راننده یک کامیون به کلانتری ١٧٠ کهریزک رفت و به ماموران …

چهار سابقه‌دار خشن که تحت تعقیب پلیس قرار داشتند، با تشکیل یک تیم سرقت، دست به راهزنی و آدم‌ربایی‌های سریالی زدند. این مردان از شگرد‌های مختلفی مثل راهزنی و سرقت تحت عنوان مامور برای دزدی‌های خود استفاده ‌می‌کردند.  ساعت یک بامداد ١٢ آبان امسال راننده یک کامیون به کلانتری ١٧٠ کهریزک رفت و به ماموران اعلام کرد که ٤ سرنشین یک خودرو پراید سفیدرنگ او را ربودند و همزمان با سرقت کامیون وی ٦ گاو شیری را نیز سرقت کردند. با اعلام این شکایت پرونده‌ای با موضوع «سرقت محموله» تشکیل و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
سرقت گاو از سوی راهزنان
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  «من با خودرو کامیونم، ٦ گاو شیری به ارزش ٣٧‌میلیون تومان را از شهرستان آمل به مقصد اراک بارگیری کرده بودم. ساعت ١٨ عصر بود که در ابتدای ورودی اتوبان تهران – ساوه برای بازدید چرخ‌های کامیون توقف کرده بودم. ناگهان یک خودرو پراید مشکی با ٤ سرنشین در کنار من توقف کرد. آنها یک گونی روی سرم کشیدند و مرا به داخل پراید انداختند. بعد از گذشت چندین ساعت درنهایت مرا در کنار اتوبان و در تاریکی شب از پرایدشان پیاده کردند و یک از نفر از آنها به من گفت که چندصد متر جلوتر کامیون را رها کرده‌اند. برای پیدا کردن کامیون به راه افتادم تا این‌که چند کیلومتر جلوتر، کامیون را پیدا کردم اما هر ٦ رأس گاو سرقت شده بود.»
بازداشت سارق سابقه‌دار
با توجه به اظهارات مالباخته که گفته بود، هنگام توقف خودرو پراید و زمان سرقت موفق به دیدن چهره یکی از سارقان شده است، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران اقدام به چهره‌نگاری و بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار کردند. درنهایت ماموران پلیس موفق به شناسایی سابقه‌داری به نام بهزاد ٣٠ساله شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت منزل، حمل و نگهداری سلاح گرم و غیره دستگیر و روانه زندان شده بود و حتی درحال حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی استان گیلان قرار داشت.
با شناسایی بهزاد، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی آخرین مخفیگاه او را در شهرستان واوان شناسایی کردند و با اخذ نیابت قضائی او را در همین شهرستان دستگیر کردند.
اعتراف به سرقت‌های سریالی
بهزاد پس از دستگیری و مواجهه حضوری با مالباخته به ربودن او و سرقت ٦ رأس گاو اعتراف کرد و در مقابل کارآگاهان پلیس گفت:  «روز سرقت، به همراه ٣ نفر از دوستانم به نام‌های «احمد»، «مجید» و «رامین» برای خرید یک خودرو پژو ٤٠٥ به تهران آمدیم اما خودرویی خریداری نکردیم. در مسیر بازگشت از تهران بودیم که در اتوبان آزدگان، متوجه یک کامیون سفیدرنگ شدیم. این کامیون حامل ٦ رأس گاو بود. برای همین وسوسه شدیم و هر چهار نفر تصمیم گرفتیم که در صورت امکان گاوها را سرقت کنیم. کامیون را تعقیب کردیم تا این‌که راننده توقف کرد و از خودرو پیاده شد. بعد از آن او را ربودیم و پس از سرقت گاوها، من آنها را به باغ یکی از دوستانم که کلیدش در اختیارم بود، انتقال دادم و هر ٦ رأس گاو را به مبلغ ١٢‌میلیون تومان فروختم. ٢ نفر از بچه‌ها نیز راننده کامیون را با خودشان بردند تا رهایش کنند.»
بازداشت ٣ عضو دیگر گروه
با شناسایی احد ٣٣ساله، مجید ٣١ساله و رامین ٢٣ساله به‌عنوان ٣ عضو دیگر گروه و بررسی سوابق آنها مشخص شد که آنها نیز از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف «ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو»، «اخلال در نظم عمومی»، «آزار و اذیت جنسی»، «جیب‌بری»، «آدم‌ربایی»، «سرقت منزل» و «حمل و نگهداری سلاح گرم» هستند و بارها دستگیر شده‌اند. همچنین مشخص شد که ٢ نفر از آنها نیز به اتهام مشارکت در سرقت محموله و سرقت و کلاهبرداری تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب شهرری قرار دارند. سرانجام با شناسایی مخفیگاه این سه متهم آنها در عملیات‌های مشترک و همزمان در مخفیگاه‌هایشان در شهرستان واوان، دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
سرقت تحت پوشش مامور
در بازرسی از مخفیگاه متهمان، کارآگاهان موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به فرد ناشناسی شدند که با بررسی این مدارک مشخص شد آنها متعلق به شخصی است که خانه‌اش پنجم دی‌ماه از سوی چند مامورنما مورد سرقت قرار گرفته و شاکی پرونده نیز توسط همان افراد ربوده شده است. با شناسایی شاکی پرونده و دعوت وی برای حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران، بلافاصله متهمان شناسایی شدند. مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ٦ صبح روز پنجم دی‌ماه داخل خانه خود در منطقه صالح‌آباد شهرستان اسلامشهر درحال استراحت بودم که ناگهان در ورودی خانه شکسته شد و چند نفر درحالی‌که یک نفر از آنها یک قبضه اسلحه کمری در دست داشت، وارد خانه شدند. آنها خودشان را مامور مبارزه با مواد مخدر معرفی و همزمان شروع به بازرسی خانه کردند. ناگهان آنها مرا به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و به داخل صندوق عقب خودرو خودم انداختند و به راه افتادند. پس از چند ساعت که اسیر آنها شده بودم، درنهایت گفتند که باید در ازای آزادی به آنها پول پرداخت کنم. آن زمان بود که متوجه شدم آنها مامور نیستند. این چند نفر من و خانواده‌ام را تهدید کردند که باید مبلغ ٢٠‌میلیون تومان به آنها پرداخت کنیم. درنهایت مبلغ ١٣‌میلیون تومان پول نقد داخل حساب عابر بانک مرا برداشت و در اتوبان تهران – قم با چشمان بسته رهایم کردند. پس از دور شدن آنها از محل، چشمانم را باز کردم. چندصد متر جلوتر متوجه شدم خودرو مرا در کنار توبان رها کرده‌اند. زمانی که به خانه بازگشتم، متوجه شدم که سارقان مامورنما هنگام حضور در خانه‌ام مبلغ ١٢‌میلیون تومان پول به همراه تعدادی از وسایل خانه مثل تلویزیون LED را سرقت کرده‌اند.» باتوجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف، شناسایی تعدادی از مالباختگان، تنوع در شیوه و شگرد انجام سرقت‌ها و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان و شکات و مالباختگان پرونده، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار تصویر بدون پوشش هر چهار متهم از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند، خواست تا برای پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا