جزئیات سفر اشتاین مایر به ایران و عربستان

به گزارش نامه نیوز، رسانه‌های آلمانی سفر امروز «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان به ایران و عربستان را با محوریت تلاش وی برای میانجیگری میان این ۲ کشور و کمک به حل بحران سوریه مورد توجه قرار داده‌اند. شبکه خبری «دویچه‌وله» در این مورد نوشت: «این دیپلمات ارشد فقط قصد ندارد که مذاکرات سوریه …

به گزارش نامه نیوز، رسانه‌های آلمانی سفر امروز «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان به ایران و عربستان را با محوریت تلاش وی برای میانجیگری میان این ۲ کشور و کمک به حل بحران سوریه مورد توجه قرار داده‌اند.

شبکه خبری «دویچه‌وله» در این مورد نوشت: «این دیپلمات ارشد فقط قصد ندارد که مذاکرات سوریه را پیش ببرد بلکه تلاش می‌کند تا به عنوان میانجی در حل بحران ایران و عربستان ایفای نقش کند وی پیش از سفر از هر دو کشور خواسته است تا از نفوذ خود برای حل بحران سوریه استفاده کنند. بدون ایران و عربستان نمی‌توان امیدوار بود که موفقیتی در مذاکرات صلح ایجاد شود.»

روزنامه «زوددویچه» هم نوشت که اشتاین‌مایر قصد دارد که به این ۲ کشور سرکش در منطقه سفر کند تا تهران و ریاض بار دیگر در موقعیتی قرار گیرند که رابطه‌ای معمولی با هم داشته باشند. وی همزمان هدف دیگری را هم دنبال می‌کند و آن هم این است که می‌خواهد حمایت هر ۲ کشور را برای حل بحران سوریه جلب کند. ایران و عربستان سعودی کشورهایی هستند که نقش کلیدی در حل بحران ایفا می‌کنند.

روزنامه «تاگس‌اشپیگل» نوشت که اشتاین‌مایر می خواهد تلاش کند تا بار دیگر روابط ایران و عربستان را بهبود بخشد و به تحقق راهکار سوریه حمایت کند. این ۲ کشور نقش کلیدی در این زمینه دارد.

نشریه «فوکوس» هم نوشت که هدف اشتاین‌مایر از این سفر، کمک برای پیشبرد مذاکره و میانجی‌گری میان تهران و ریاض است.از این رو وزیر خارجه برنامه‌های فراوانی در این سفر دارد. وی همچنین می‌خواهد در زمینه حقوق‌بشر هم با طرفین مذاکره کند.

روزنامه «فرانکفورترآلگماینه دیگر نشریه برجسته آلمانی بود که سفر اشتاین‌مایر را مورد توجه قرار داد و نوشت: «روابط میان عربستان سنی و ایران شیعی به ندرت تا این حد بد بوده است. از زمانی که ریاض شیخ نمر باقر النمر را اعدام کرد و به سفارت عربستان در ایران حمله شد، روابط عربستان و ایران بدتر شد به حدی که می‌توان آن را فاجعه‌بار خواند که بیشتر از این نمی‌تواند ادامه داشته باشد.»

روزنامه «اشترن» دیدار اشتاین‌مایر با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی وی و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران را مورد توجه قرار داد و به نقل از اشتاین‌مایر نوشت: «بازگشت ایران به جامعه جهانی مایه خوشحالی است.»
منبع: فارس
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا