جشن ازدواج ۱۶۸ زوج دانشجوی امیرکبیر

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا در این مراسم که روز سه شنبه در دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) برگزار شد، رییس و مسئولان دانشگاه و خانواده دانشجویان حضور داشتند. حجت الاسلام میراحمدی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر در این آیین گفت. این مراسم نوزدهمین جشن ازدواج دانشجویی است که با …

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا در این مراسم که روز سه شنبه در دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) برگزار شد، رییس و مسئولان دانشگاه و خانواده دانشجویان حضور داشتند. حجت الاسلام میراحمدی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر در این آیین گفت. این مراسم نوزدهمین جشن ازدواج دانشجویی است که با حمایت مسوولان دانشگاه برگزار می شود.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۱۳۰ زوج دانشجو به این ترتیب به خانه بخت رفته اند و امروز نیز ۱۶۸ زوج آغاز زندگی زناشویی خود را جشن می گیرند.
میراحمدی، با بیان اینکه گام های مثبتی در راستای این اقدام در دانشگاه برداشته شده اظهار امیدواری کرد هر سال شاهد بیشتر چنین ازدواج هابی بود.
به گفته وی، باید شرایط ازدواج آسان را برای دانشجویان فراهم کرد تا آن ها بدون دغدغه به تحصیل بپردازند.
میراحمدی، افرادی را که تن به ازدواج می دهند انسانهایی مقاوم، موفق و مسئولیت پذیر معرفی کرد و ادامه داد: تشکیل خانواده نیاز به پایه ریزی محکم و اساسی دارد زیرا خانواده هسته اصلی جامعه است از این رو باید بنیان آن براساس همدلی، همزبانی و دوستی و عشق و علاقه باشد.
وی با تاکید بر آگاهی از حقوق و تکالیف زوج ها اضافه کرد: امروز این دانشجویان به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) مشرف می شوند و از این فرصت سه روزه بهره کافی را برده و با این امام همام همپیمان شوند به یکدیگر احترام گذاشته و مایه آرامش هم باشند.
وی به زوج های دانشجو توصیه کرد در غم و شادی شریک هم بوده و محیط خانه را امن نگه دارند.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا