وزیر کشور آلمان: به آوارگان افغان برای بازگشت به کشورشان پول می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان به آژانس خبری DPA گفت: مطمئنا شرایط امنیتی در افغانستان خوب نیست و مناطق ناامن و بدون حفاظت در کشور وجود دارد اما قصد داریم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا مهاجران و پناهجویان افغانی که می خواهند به کشور خود بازگردند احساس …

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان به آژانس خبری DPA گفت: مطمئنا شرایط امنیتی در افغانستان خوب نیست و مناطق ناامن و بدون حفاظت در کشور وجود دارد اما قصد داریم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا مهاجران و پناهجویان افغانی که می خواهند به کشور خود بازگردند احساس امنیت کنند و در مناطق امن ساکن شوند. درضمن تا هر زمان که لازم باشد ناتو و نیروهای آلمانی در افغانستان باقی می مانند. ما باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا از مهاجرت افغان‌های تحصیل کرده به خارج از کشور ممانعت به عمل آوریم.

وزیر کشور آلمان در سفر خود به کابل همچنین درباره کمک مالی به دولت افغانستان سخن گفت و اعلام کرد، در ماه‌های آتی بسیاری از آوارگان افغان به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی همچنین به این مساله اشاره کرد که درخواست پناهجویی افغان‌ها در آلمان ۱۵ برابر شده است و بیش از ۱۵۰ هزار افغان درخواست خود را در سال گذشته میلادی برای پناهندگی به این کشور داده‌اند درحالیکه در سال ۲۰۱۴ تنها ۹۷۰۰ تن چنین درخواستی داشتند. علاوه براین، پس از سوری‌ها، این افغان ها هستند که به دنبال پناهندگی در آلمان هستند.

وزیر کشور آلمان همچنین به این مساله اشاره کرد که قاچاقچیان انسان با وعده بهشت در آلمان از افغان‌ها پول می گیرند و آنها را به صورت غیرقانونی از مرزها رد می کنند. درحالیکه باید گفت اینها تنها وعده هستند و دورنمای کار و وضعیت بهتر اقتصادی در آلمان برای آوارگان و مهاجران افغان اصلا درست نیست. هیچ تضمینی برای یافتن کار، اقامت و داشتن منبع درآمد در کشور وجود ندارد.

وی همچنین هشدار داد که سفر به اروپا خطرات خود را دارد و افرادی که فکر می کنند باید به این سفر بروند آن هم از طریق غیرقانونی باید بدانند حرف‌های قاچاقچیان اصلا درست نیست.

وزیر کشور آلمان در جریان دیدار با همتای افغان خود در کابل همچنین به بهبود شرایط زندگی برای مهاجرانی که موفق نشدند به کشوری دیگر بروند و حالا بازگشته یا در فکر بازگشت هستند، اشاره کرد.

این مقام دولت برلین همچنین به مساله امکان کمک مالی به پناهجویانی که درخواستشان پذیرفته نشده اشاره کرد و گفت: آنها حالا باید به فکر خرید بلیت هواپیما برای بازگشت به خانه باشند و با توجه به هزینه‌ای که باید تقبل کنند، احتمال دارد که ما این هزینه را برای آنها بپردازیم.
۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا