فیلم/ بار کج در کشتی مدرن اکسپرس راست نشد

مدرن اکسپرس که از گابن عازم بندر لوهاور در شمال غرب فرانسه بود، هم اکنون به حدود صد کیلومتری خلیج آرکاشون در جنوب غرب این کشور رسیده است. ژاک لوازو، کارشناس امور دریانوردی می گوید: «من فکر می کنم که نمی توانیم کشتی را دوباره راست کنیم. بسیار دشوار است. نمی توانیم به این صورتی …

مدرن اکسپرس که از گابن عازم بندر لوهاور در شمال غرب فرانسه بود، هم اکنون به حدود صد کیلومتری خلیج آرکاشون در جنوب غرب این کشور رسیده است.
ژاک لوازو، کارشناس امور دریانوردی می گوید: «من فکر می کنم که نمی توانیم کشتی را دوباره راست کنیم. بسیار دشوار است. نمی توانیم به این صورتی که هست آن را وارد بندر کنیم چون سطح وسیع و حجم زیادی دارد.»
نیروهای فرانسوی قرار است روز دوشنبه در صورت مناسب بودن وضعیت جوی یک بار دیگر برای راست کردن این کشتی تلاش کنند. اما در صورت شکست این عملیات، ممکن است تا روز سه شنبه آن را در سواحل منطقه «لاند» به گل بنشانند.
مدرن اکسپرس حامل ۳۶۰۰ تن چوب و ۳۰۰ تن گازوئیل است. نگرانی ها درباره نشت مواد سوختی و بروز یک فاجعه زیست محیطی از هم اکنون در فرانسه مطرح شده است. مقامات فرانسوی می گویند مقدار سوخت موجود در درون این کشتی تنها نیم درصد سوختی است که کشتی پرستیژ حمل می کرد. نفتکش پرستیژ که حامل ۷۷ هزار تن نفت سنگین بود، در سال ۲۰۰۲ در سواحل اسپانیا غرق شد و بزرگ ترین فاجعه زیست محیطی را در سواحل اسپانیا، فرانسه و پرتغال به وجود آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا