جهت گیری کلی جامعه در خبرگان تعیین می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع بانوان فعال اجتماعی در شهرستان رباط کریم با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: در سال های اول پیروزی انقلاب یکی از نکاتی که مخالفان انقلاب تاکید داشتند این بود که انقلاب اسلامی با حضور بانوان مخالفت دارد و اگر انقلاب پیروز شود زنان …

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع بانوان فعال اجتماعی در شهرستان رباط کریم با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: در سال های اول پیروزی انقلاب یکی از نکاتی که مخالفان انقلاب تاکید داشتند این بود که انقلاب اسلامی با حضور بانوان مخالفت دارد و اگر انقلاب پیروز شود زنان جایی در عرصه های مختلف ندارند.

وی با اشاره به توجه خداوند به زن در جامعه ادامه داد:درقرآن مجید خداوند وقتی می خواهد به پیامبر (ص) بشارت فرزند دختر بدهد، سوره کوثر را نازل می کند اما زمانی که بشارت فرزند پسر را به حضرت زکریا می دهند سخن از غلام است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی گفت: قرآن می گوید انسانها همه برابرند اما سه معیار برای برتری انسان می داندو آن علم و آگاهی،خودسازی و جامعه سازی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انسانی که علم و آگاهی دارد و خود و جامعه را ساخته نسبت به بقیه انسانها برتری دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۱ درصد دختران ما می توانستند به مدرسه بروند اما امروز این میزان به ۹۰ درصد رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی تاکید کرد: امروز حدود ۶۲ درصد دانشجویان ما در دانشگاه ها خانم هستند و۳۰ درصد اساتید و اعضای هیات علمی خانم هستند که این نسبت در آلمان ۱۷ درصد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بانوان علاوه بر حضور در عرصه های علمی، پیشرفت های هسته ای و سلول های بنیادی در عرصه های نظامی نیز حضور دارند گفت:بسیاری از این بانوان در شوراهای شهر و محله و هیات دولت حضور جدی دارند .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی با اشاره به نقش بانوان در خانواده تاکید کرد:اگر مادری در خانواده ای که ستون تربیتی خانواده است انسانی بصیر باشد بچه ها را به همین شکل تربیت می کند.در روایات آمده است که هم امام حسن(ع) هم امام حسین(ع) و هم حضرت زینب(س) از دینداری و شب زنده داری های مادرشان برای عبادت با خدا نقل می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه در این زمانه به آن نیاز داریم این است که کانون خانواده را گرم نگهداریم.

وی افزود: نظریه جنگ تمدن ها توسط هانتینگتون مطرح شد و وی در این نظریه معتقد بود تمدن آمریکایی بالاترین تمدن است. اما اخیرا به اقرار خودش این سخن اشتباه است چون نشانه های زوال خانواده در آمریکا را می بینیم .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی گفت: امروز در جامعه ما بانوانی فرهیخته داریم به ویژه مادران،همسران و دختران شهدا که بار اصلی این مسئولیت را به دوش دارند.

وی افزود: امروز دختران ما برای جامعه بشریت الگو ارایه دادند و می گویند یک زن علاوه بر درک شرایط زمان می تواند متدین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی اظهار داشت:لازم نیست بانوان برای خانواده خود را فدا کنند بلکه می توانند علاوه براینکه مادر خوبی باشند حضور جدی در عرصه های مختلف داشته باشند و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ زن امروز واقعا مظلوم است و ما از دنیای معاصر که چرا اینقدر به زن ظلم می کند طلبکاریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:‌دختران ما نشان دادند که حاضر نیستند ساخته تاریخ باشند آنها می خواهند سازنده تاریخ باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی با بیان اینکه امروز زن ایرانی در دنیا افتخار دارد تصریح کرد: زنان ایرانی امروز در بسیاری از کشورهای دنیا حتی در نحوه حجاب الگو هستند.

وی با بیان خاطره ای اظهار داشت: دو فرزند مادرم شهید شدند و دو فرزند دیگر مجروح در منزل بستری بودند برادر دیگرم آمدند تا اجازه جبهه از پدرم بگیرد.

پدرم گفت؛ از مادرت بپرس. کنجکاو بودم مادرم چه می گوید،مادرم گفت کی می روی تا وسایلت را آماده کنم و درنگ نکرد. این مادران اسطوره اند و ما از این مادران در جامعه زیاد داریم شهدا شمع فروزان و مسیر راهنما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی با اشاره به نزدیک شدن دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: از بعد انقلاب تاکنون ،۶۰ درصد افرادی که در انتخابات شرکت کردند خانم ها بودند و این نسبت در مورد دانشجویان خانم در دانشگاه ها ۶۱ درصد و میزان حضور بانوان در راهپمایی اربعین نیز ۶۲ درصد عنوان شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حضور بانوان در عرصه های اجتماعی نیاز جامعه است گفت: حضور بانوان در عرصه های اجتماعی نشان می دهد که دیانت را در کنار معاصر بودن حفظ کرده اند و انتخابات پیش رو نیازمند حضور بانوان است.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان از جمله انتخاباتی است که جدیت بانوان را در کنار سایر اقشار می طلبد چون موضوع آن تعیین رهبر است و رهبرانقلاب فرمان قطار جامعه و جهتگیری کلی جامعه را به عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی در پایان گفت:‌مجلس خبرگان در شرایط حساس مصوباتی حیاتی برای جامعه دارد و مجلس لحظه ها است.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا