قوه قضاییه به گزارش فساد در فوتبال جدی ورود کند

درباره گزارش کمیسیون اصل “۹۰” مجلس شورای اسلامی مبنی بر وجود فساد در فو‌تبا‌ل، اظها‌ر کرد: همان طور که گفتید این یک گزارش است و به طور کلی به فساد می پردازد. مراجع قضایی با بررسی جدی اجزای آن صحت و سقم این گزارش را مشخص کنند. چه بهتر که این گزارش را رها نکنیم …

درباره گزارش کمیسیون اصل “۹۰” مجلس شورای اسلامی مبنی بر وجود فساد در فو‌تبا‌ل، اظها‌ر کرد: همان طور که گفتید این یک گزارش است و به طور کلی به فساد می پردازد. مراجع قضایی با بررسی جدی اجزای آن صحت و سقم این گزارش را مشخص کنند. چه بهتر که این گزارش را رها نکنیم و تا پایان آن را بررسی کنیم، چرا که در این صورت به فو‌تبا‌ل خدمت کرده‌ایم. این که بیاییم و در گزارش بگوییم فو‌تبا‌ل فاسد بوده و هست و خواهد بود و عنوان کنیم که سه نمونه از معیارهای فساد در فو‌تبا‌ل از نظر فیفا مانند تبانی، شرط بندی و دوپینگ در فو‌تبا‌ل ایران وجود دارد مستند نیست. باید بر اساس آمار صحبت کرد.

او با بیان این که اعضای این کمیسیون راه پیش خطری را پیش گرفته‌اند، افزود: از آنها تشکر می‌کنم چرا که هر کسی به این مقوله نمی پرداخت و اگر این پرونده را ادامه ندهند وظایف خود را درست انجام نداده‌اند. وظیفه کمیسیون اصل “۹۰” تهیه گزارش است و در آن متممی وجود دارد مبنی بر این که دادگاه و مراجع قضایی باید به این گزارش رسیدگی کنند.

مدیر‌عامل سابق باشگاه استقلال، فو‌تبا‌ل را بخشی از جامعه دانست و افزود: در کل خلقت بشر می‌تواند عملکرد مثبت و منفی داشته باشد. بخشی از جامعه هم می‌تواند آلوده به فساد باشد و بخشی به درستی کارش را درست انجام دهد. با توجه به همین موضوع فو‌تبا‌ل ما هم از فساد مستثنی نیست و راه درست این است که فساد در فو‌تبا‌ل را به نسبت کل جامعه بررسی کنیم. در این صورت است که می‌توانیم بگوییم در آن بخش فساد وجود دارد یا نه. اتهام زدن کار راحتی است، اما ما باید آن اتهام را به اثبات برسانیم. از طرفی باز هم می گویم دوستان باید این گزارش را نیمه کاره رها نکنند و تا پایان آن را ادامه دهند.

اولیایی درباره تصویب مصوبه کمیته‌ اجرایی AFC مبنی بر به تعویق افتادن دیدار نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل اختلاف بر سر میزبانی بازی‌های دو تیم، گفت: این موضوع را می‌توان از دو زاویه بررسی کرد. اول این که خو‌شبختا‌نه در AFC نماینده داریم و آنها از جایگاه‌مان دفاع خواهند کرد. در گذشته جلسات AFC بدون حضور نمایندگانمان برگزار می‌شد و معمولا هم رای این کنفدراسیون مطابق میل ما نبود. در جلسه اخیر هم نماینده ما از منافع‌مان دفاع کرد و فعلا اجازه تصمیم گیری علیه ما را نداده و جلسه برای بررسی‌های بیشتر به تعویق افتاده است.

او در همین باره ا‌دا‌مه‌ داد: دوم این که شاید نقدهایی داشته باشیم و این نقدها نیز درست باشند، اما در شرایط فعلی باید هم صدا شویم تا یاوه‌گویی‌های مسئولان عربستانی به نتیجه‌ نرسند. آنها نمی‌توانند امنیت و حاکمیت کشورمان را به بازی بگیرند. واقعیت این است که استقلال و امنیت ایران را دنیا پذیرفته است، چرا که در وسط حوزه بحرانی جهان حضور داریم و توانسته‌ایم به عنوان یکی از آرام‌ترین کشورهای جهان شناخته شویم و این موضوع برای همه قابل لمس است.

اولیایی با بیان این که حمایت از فدراسیون فو‌تبا‌ل وظیفه ماست، متذکر شد: نباید با انتقاد از فدراسیون فو‌تبا‌ل در شرایط فعلی این فرصت را به دشمن دهیم تا از ما سوء استفاده کند. در چند وقت اخیر با اعضای فدراسیون فو‌تبا‌ل در ارتباط بودم و آنها اذ‌عان‌ کردند که به شدت از منافع ایران در AFC دفاع کرده‌اند و با افراد مختلفی هم لابی داشتند. در این مورد اعضای فدراسیون فو‌تبا‌ل بهتر می‌توانند صحبت کنند. حتی وزارت ورزش و جوانان و شخص رییس جمهور هم می‌توانند به این مساله ورود کنند.

مدیر‌عامل سابق باشگاه استقلال خاطر‌نشان کرد: اگر به گذشته توجه کنیم می بینیم که ولیعهد عربستان برای اولین بار عدم وجود امنیت در ایران را اعلام کرد. ما که نباید مقررات را فقط برای خودمان جاری کنیم. نبود امنیت در ایران اتهامی واهی است که همه باید از آن دفاع کنند، حتی مسئولان نیروی انتظامی که وظیفه به وجود آوردن امنیت را دارند می‌توانند از خود واکنش نشان دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا