امضای قرارداد ایران خودرو و پژو برای تولید ۲۰۰ هزار خودرو در سال

به گزارش موبنا از منابع خبری ، در سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان و هیات همراه وی به فرانسه، قرارداد از سرگیری همکاری های گروه صنعتی ایران خودرو و پژو که پس از مذاکراتی طولانی، نهایی شده بود با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران، نخست وزیر فرانسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت …

به گزارش موبنا از منابع خبری ، در سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان و هیات همراه وی به فرانسه، قرارداد از سرگیری همکاری های گروه صنعتی ایران خودرو و پژو که پس از مذاکراتی طولانی، نهایی شده بود با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران، نخست وزیر فرانسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ارشد صنعتی دو کشور به امضای مدیران عامل دوخودروساز رسید.
هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دور جدید همکاری ها را کاملا متفاوت با رویکرد گذشته توصیف کرده است.
این نخستین باراست که یکی از خودرو سازان برتر دنیا از طریق سرمایه گذاری مالی مستقیم در صنعت خودرو ایران حضور پیدا می کند.
ایجاد شرکت مشترک ایرانی فرانسوی با سهامداری ۵۰ درصدی هر یک از طرفین مهمترین بخش این قرارداد است که به انتقال فناوری روز دنیا، تولید محصولات جدید و همچنین استفاده از بازارهای صادراتی منجر می شود.
این قرارداد یکی از چند قراردادی بود که در دیدار دکتر روحانی از فرانسه انجام شد و در آن شرکت پژو سیتروئن و کارخانه ایران خودرو قرار داد امضا کردند.
طبق قرار داد ، شرکت خودروسازی فرانسه و ایران خودرو قصد نوسازی کارخانه ای را در نزدیکی تهران و شروع تولید اتومبیل تا اواسط سال ۲۰۱۷ دارند.
هدف اولیه برای تولید ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال خواهد بود و سرمایه گذاری مشترک به ساخت پژوی مدل ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ منجر خواهد شد و سهم فرانسه از این سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون یورو ( ۴۳۶ میلیون دلار ) در سال طی پنج سال خواهد بود.
رئیس جمهوری کشورمان و هیات همراه وی، به قصد دیدار از برخی کشورهای اروپایی، دوشنبه گذشته (پنج بهمن) عازم ایتالیا شد.
روحانی درایتالیا با رئیس جمهور، نخست وزیر و سایر مقامات بلندپایه این کشور و نیز سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا ملاقات کرد و پس از دیدار با پاپ و نخست وزیر واتیکان، شب گذشته (چهارشنبه) عازم فرانسه شد.
همزمان با سفر رییس جمهوری به فرانسه روز پنجشنبه دو کشور با امضای ۲۰ سند همکاری، راه را برای تحرکی چشمگیر در روابط سیاسی، اقتصادی ،فرهنگی و علمی، تهران – پاریس در دوره پسابرجام گشودند.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا