روحانی: ما خواهان حل اختلافات از جمله تنش ایران و عربستان در مسیر منطق و مذاکره هستیم

به گزارش موبنا از منابع خبری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در کنفرانس خبری با اولاند افزود: مهمترین مسئله دو طرف در مبارزه با خشونت و افراطی گری و تروریسم است و دو کشور باید در این دو زمینه فعال باشیم و با ریشه های تروریسم مبارزه کرده و ثبات و امنیت را برگردانیم. …

به گزارش موبنا از منابع خبری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در کنفرانس خبری با اولاند افزود: مهمترین مسئله دو طرف در مبارزه با خشونت و افراطی گری و تروریسم است و دو کشور باید در این دو زمینه فعال باشیم و با ریشه های تروریسم مبارزه کرده و ثبات و امنیت را برگردانیم.
رئیس جمهوری درباره مسائل مورد توجه دو کشور گفت که ایران و فرانسه در رابطه با برخی مسائل و کشورهای منطقه دیدگاه مشترک دارند، ما علاقه مند هستیم لبنان همه ارکانش فعال باشد و از ثبات و امنیت بیشتر برخوردار باشد و لبنان دوست دو طرفه ما است.
وی یادآور شد: سوریه برای ما بسیار اهمیت دارد مردم سوریه آواره و بخش بزرگی از این کشور ویران شده و همه وظیفه داریم به مردم سوریه کمک کنیم.
رییس جمهوری کشورمان تاکید کرد: باید کمک کنیم مردم سوریه برای آینده کشورشان در فضایی مناسب تصمیم گیری کنند. همچنین وحدت و انسجام عراق برای همه ما مهم است و در سوریه و عراق باید با تروریسم مبارزه کرد و از این دو ملت در مبارزه با گروه های تروریستی حمایت کنیم.
به گفته روحانی، ثبات منطقه برای ما مهم است و علاقه مند هستیم اختلافات از جمله تنش ایران و عربستان در مسیر منطق و مذاکره حل شود.
روحانی گفت: مسئله حقوق بشر برای ما بسیار اهمیت دارد و می خواهیم مردم از جمله مهاجرین و ساکنان یک کشور از حقوق شهروندی مساوی بهره مند باشند، و همه جا باید ریشه های تروریسم را بیابیم و در این زمینه بین ایران و فرانسه اتفاق نظر وجود دارد.
رییس جمهوری کشورمان یادآور شد: برجام می تواند یک الگو برای حل سایر مسائل شود و در این باره پیشتر توضیح دادم کشورهایی که اختلاف دارند در جایی کوتاه آیند و توافق کنند.
وی افزود: ما باید به مردم سوریه کمک کنیم و این مردم سوریه هستند که برای آینده خود تصمیم می گیرند. ممکن است افراد متعددی در آینده برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند و مردم به هر کسی رای دادند، او منتخب ریاست جمهوری است.
روحانی تاکید کرد: امروز مشکل سوریه این فرد یا آن فرد نیست مشکل اصلی داعش است و کسانی که به این گروه ها اسلحه داده و از آنان نفت خریده و از آنان حمایت سیاسی می کنند.
وی عنوان کرد: آنان حقوق ملت ها را زیر پا گذاشتند و مهم است همه کشورها به حقوق بشر توجه کنند.
رئیس جمهوری ادامه داد: باید مشکلات حل شود. هر رییس جمهوری در کشورش باید مجری قانون باشد من به عنوان رییس جمهوری مسوول قانون اساسی هستم و باید به این امر توجه کنم.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا