پدر هوش مصنوعی درگذشت

به گزارش موبنا، مرکز MIT Media Lab با اعلام این خبر به کتابی که او نوشته است اشاره کرد. مینسکی کتابی را با عنوان «جامعه ذهن» منتشر کرده بود و در مقدمه آن نوشته بود که این کتاب نحوه کار کردن ذهن انسان را توضیح می‌دهد و با خواندن آن در میابید که چگونه میلیاردها …

به گزارش موبنا، مرکز MIT Media Lab با اعلام این خبر به کتابی که او نوشته است اشاره کرد. مینسکی کتابی را با عنوان «جامعه ذهن» منتشر کرده بود و در مقدمه آن نوشته بود که این کتاب نحوه کار کردن ذهن انسان را توضیح می‌دهد و با خواندن آن در میابید که چگونه میلیاردها قطعه کوچک باعث می‌شوند تا ذهن انسان شکل بگیرد و البته تلاش بر این است که رایانه‌های جدید هم به همین شکل ساخته شوند.

بسیاری از کارشناسان مینسکی را پدر هوش مصنوعی می‌دانند. او در سال ۱۹۸۲ در یکی از مقالات خود نوشت: «هنوز راه طولانی وجود دارد تا بتوانیم ماشین‌هایی بسازیم که انسان باهوش‌تر باشد. ولی باید گفت که در آینده هوش مصنوعی این هدف را محقق می‌کند».

او آخرین کتاب خود را در سال ۲۰۰۶ با عنوان زیر منتشر کرد: «ماشین احساسات: تفکر عام، هوش مصنوعی، و آینده ذهن انسان». او در این کتاب توضیح داد احساسات انسان با پردازش‌های مغزی او تفاوتی ندارند و می‌توان در آینده رایانه‌هایی با این قابلیت تولید کرد.

او در طول حیات خود موفق به دریافت ده‌ها جایزه بین‌المللی شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جایزه علوم رایانه Turing Award در سال ۱۹۶۹ اشاره کرد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا