ششمین مرکز داده فیسبوک راه‌اندازی می‌شود

به گزارش موبنا، مرکز داده جدید به سرورها و سیستم‌های ذخیره‌ساز اطلاعاتی Open Compute Project مجهز شده است. مرکز OCP فیسبوک که طراحی‌های متن باز ارایه می‌دهد، با دیگر اپراتورهای فعال در حوزه مرکز داده فعالیت می‌کند تا استانداردهای لازم را برای کاهش هزینه‌های مربوطه ارایه دهد. «جِی پاریک» مدیر مهندسی فیسبوک با انتشار مطلبی …

به گزارش موبنا، مرکز داده جدید به سرورها و سیستم‌های ذخیره‌ساز اطلاعاتی Open Compute Project مجهز شده است. مرکز OCP فیسبوک که طراحی‌های متن باز ارایه می‌دهد، با دیگر اپراتورهای فعال در حوزه مرکز داده فعالیت می‌کند تا استانداردهای لازم را برای کاهش هزینه‌های مربوطه ارایه دهد.

«جِی پاریک» مدیر مهندسی فیسبوک با انتشار مطلبی روی صفحه رسمی این شرکت در شبکه اجتماعی فیسبوک توضیح داد: «ما این مرکز داده جدید را به آخرین سرورهای OCP و سخت‌افزارهای مدرن برای ذخیره داده‌ها مجهز کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به سیستم رایانه‌های Yosemite اشاره کرد».

سیستم Yosemite یک چارچوب متن باز محسوب می‌شود که به میکروسرورهای پرقدرت مجهز شده و توسط فیسبوک طراحی شده است.

این شرکت بزرگ توسعه دهنده خدمات شبکه‌های اجتماعی هم‌اکنون یک مرکز داده دیگر در شهر Lulea سوئد در اختیار دارد. فیسبوک از فضای یخ زده و دمای همیشه کم این شهر استفاده می‌کند تا بتواند مرکز داده خود را خنک نگه دارد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا