به عدالت شورای نگهبان امیدواریم

محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره مسأله بررسی صلاحیت‌های نمایندگان مجلس و همچنین رایزنی‌های صورت گرفته در این زمینه، اظهار کرد: آقای رئیس جمهور جلسات منظمی با مقام معظم رهبری دارند که قطعاً در آن جلسات مسائل مهمی بررسی می‌شود و این مسأله هم می‌تواند مطرح …

محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره مسأله بررسی صلاحیت‌های نمایندگان مجلس و همچنین رایزنی‌های صورت گرفته در این زمینه، اظهار کرد: آقای رئیس جمهور جلسات منظمی با مقام معظم رهبری دارند که قطعاً در آن جلسات مسائل مهمی بررسی می‌شود و این مسأله هم می‌تواند مطرح شده باشد، ولی من قطعاً نمی‌توانم درباره آن اظهار نظر کنم چون دقیقاً نمی‌دانم چه مسائلی در این جلسات مطرح می‌شود.

وی ادامه دا: کسانی که می‌توانستند در این زمینه تأثیرگذار باشند به صورت غیررسمی رایزنی‌هایی انجام داده‌اند. ما به عدالت شورای نگهبان امیدواریم و مطمئنیم که این مشکل را در حد قانون حل می‌کند. هیچ کس از کسانی که صلاحیت ندارند دفاع نمی‌کند، اما انتظار این است که کسانی را که مراجع چهارگانه تأیید کرده‌اند و می‌توانند خدمت کنند به جمع خدمت‌گزاران نظام بازگردانند تا بتوانند خدمت کنند.

نوبخت همچنین درباره دستور رئیس جمهور به وزرای کشور و اطلاعات و همچنین معاون اول رئیس جمهور برای رایزنی دراین زمینه، بیان کرد‌: در این‌باره فعالیت‌هایی صورت گرفته و می‌گیرد. این مأموریت آقای رئیس جمهور اجرایی شد و پیگیری می‌شود. من هم در جریان هستم که آقای جهانگیری و وزرای کشور و اطلاعات فعالیت‌هایی در این زمینه داشته‌اند.

وی در واکنش به صحبت‌های مشاور فرهنگی رئیس جمهور که گفته بود اظهارات روحانی به شورای نگهبان باز نمی‌گردد بلکه مربوط به هیأت‌های نظارت است، تأکید کرد: این مسأله درست است چون در آن مقطعی که رئیس جمهور سخنرانی کردند هنوز شورای نگهبان به مسأله صلاحیت‌ها ورود پیدا نکرده بود. مساوی کردن هیأت‌های نظارت با شورای نگهبان قیاس مع‌الفارق است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا