آلفابت ارزشمندترین شرکت جهان معرفی شد

به گزارش موبنا، در اوایل سال ۲۰۱۳ ارزش سهام اپل سقوط ۴۰ درصدی را تجربه کرد که این اتفاق پس از عرضه گوشی هوشمند آیفون ۵ صورت گرفت. مدت زیادی طول نکشید که شرکت Exxon-Mobil بار دیگر توانست به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان خود را معرفی کند. به هر حال، نوسانات بازار بورس در چند …

به گزارش موبنا، در اوایل سال ۲۰۱۳ ارزش سهام اپل سقوط ۴۰ درصدی را تجربه کرد که این اتفاق پس از عرضه گوشی هوشمند آیفون ۵ صورت گرفت. مدت زیادی طول نکشید که شرکت Exxon-Mobil بار دیگر توانست به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان خود را معرفی کند.

به هر حال، نوسانات بازار بورس در چند هفته گذشته و بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها گفته شد اپل برای نخستین بار کاهش سالانه فروش آیفون را تجربه می‌کند و همین مسئله باعث خواهد شد امسال برخی سرمایه‌گذاران شرکت اپل را ترک کنند.

اپل هم‌اکنون ارزشمندترین شرکت جهان محسوب می‌شود و ارزش مجموع سرمایه‌های آن ۵۳۵ میلیارد دلار برآورد شده است. ولی با پیش‌بینی‌های انجام شده اپل امسال به رتبه دوم سقوط می‌کند.

ارزش سازمانی شرکت اپل هم‌اکنون ۳۹۳ میلیارد دلار محاسبه می‌شود و با توجه به اینکه ارزش سازمانی آلفابت به عنوان مادر اصلی شرکت گوگل و دیگر زیرمجموعه‌ها ۴۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است، هم‌اکنون می‌توان آلفابت را ارزشمندترین شرکت جهان معرفی کرد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا