قالیباف:مشکل اصلی کشور نحوه مدیریت است

به گزارش روز شنبه موبنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف در جمع فعالان سیاسی- اجتماعی، مخالفت با اصل برجام را بی معنی دانست و دیدگاه‌هایی که پذیرش برجام را به عنوان اقدامی خارج از اراده نظام می‌دانند را، تعریفی اشتباه و تفرقه‌برانگیز ارزیابی کرد. شهردار تهران گفت : توافق …

به گزارش روز شنبه موبنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف در جمع فعالان سیاسی- اجتماعی، مخالفت با اصل برجام را بی معنی دانست و دیدگاه‌هایی که پذیرش برجام را به عنوان اقدامی خارج از اراده نظام می‌دانند را، تعریفی اشتباه و تفرقه‌برانگیز ارزیابی کرد.
شهردار تهران گفت : توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام باید با رعایت شروط ۹ گانه رهبر معظم انقلاب به عنوان سند میثاق ملی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره اینکه توافق هسته ای محصول تلاش های شبانه روزی مسئولان دیپلماسی کشور و در چارچوب تصمیمات نظام بوده است ابراز امیدواری کرد: از طریق هیات نظارت بر برجام، تاکیدات رهبر معظم انقلاب پیگیری و دنبال شود.
قالیباف با بیان اینکه مسأله آمریکا با ایران موضوع هسته‌ای نبوده و نیست اظهار کرد: انقلاب اسلامی، تبلور نبرد میان فقر و غنا، مبارزه با استکبار، دفاع از محرومان و مخالفت با سلطه آمریکا به ویژه کشورهای اسلامی و خاورمیانه است، اینکه امام(ره) فرموده‌اند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است، یعنی ما جوهره و ذاتمان با یکدیگر در تقابل است.
وی با اشاره به اینکه آزادی و استقلال ایران، آرمان انقلاب اسلامی بوده و هست گفت: امروز عده‌ای در کشور این آرمان‌ها را قبول نداشته و ترجیح می دهند در برابر سلطه بیگانگان کوتاه بیایند.
به گفته قالیباف این نگاهی است که امروز در میان برخی از مسئولان و صاحبنظران و حتی کسانی که در اوایل انقلاب و حتی تا چند سال گذشته خود را سردمدار مبارزه با استکبار و انقلابی معرفی می کردند نیز، گسترش یافته است.
وی در ادامه عنوان کرد: متأسفانه این افراد بدون توجه به تجربه تاریخی ایران و خیانت‌های پیاپی انگلیس و آمریکا در براندازی حکومت‌های مشروع این سرزمین یا توطئه و دست‌اندازی به منابع و غارت سرمایه‌های مادی و معنوی این ملت، برای کسب منافع زودگذر حزبی و سیاسی، راهی را پیشنهاد می‌کنند که امنیت ملی ایران را به خطر می‌اندازد.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: دشمنان این سرزمین می‌خواهند از طریق نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روح مبارزه، مجاهدت و استقلال طلبی را از ما بگیرند ت بدینوسیله بر جان و مال و ناموس این ملت تسلط پیدا کنند، آمریکا اگر ابزار تحریم را کارامد ارزیابی کند، تکرار آن را با هدف فشار بیشتر و کسب نتایج بزرگتر از دست نخواهد داد.
وی در ادامه افزود: هدف راهبردی آمریکا ایجاد اشتباه محاسباتی در مسئولان و گروگان‌گیری افکار عمومی برای کاهش قدرت ملی و تخفیف اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه است.
قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر ضرورت تدوین برجام اقتصادی همراه و همگام با برجام هسته‌ای از سوی دولت، اظهار کرد: مردم همه خوشحالند زبرا فکر می‌کنند که با اجرای برجام مشکل اشتغال فرزندانشان حل می‌شود و گشایشی در وضعیت اقتصادی کشور اتفاق می‌افتد، اگر این گشایش در وضعیت اقتصادی و تحول در نظام اداری کشور محقق نشود مردم از دولت و نظام دلخور می شوند.
وی گفت: ما نگران این اتفاقیم، در ۲سال و نیم اخیر خواسته یا ناخواسته در افکار عمومی تراکم انتظارات اقتصادی و معیشتی ایجاد شده و امروز این انتظار به یک مطالبه تبدیل شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه مسأله اصلی کشور و انقلاب برجام نیست، بلکه در ساختار اداری و اجرایی و نحوه مدیریت کشور است، بر ضرورت تحول در ساختار اداری و اجرایی و شیوه مدیریت در کشور تاکید کرد و افزود: در صورت توجه نکردن به این مهم، قبل و بعد برجام هیچ فرقی برای ما نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: معتقدم مشکل اصلی کشور و انقلاب در تحریم‌ها نیست که با اجرایی شدن برجام، این مسأله اصلی مرتفع شود. البته معتقد هم نیستم که تحریم‌ها کاغذپاره‌اند و هیچ تأثیری بر اقتصاد ما ندارند.
قالیباف یادآورشد: من مشکل اصلی را در ساختار اداری و اجرایی و نحوه مدیریت در کشور می بینم. پس از پایان جنگ، دولت‌های پر درآمد و کم درآمد داشته‌ایم، اما مشکل اقتصاد در همه این دولت‌ها کم و زیاد وجود داشته و درآمد بیشتر نتوانسته است برای ما رفاه و پیشرفت پایدار ایجاد کند.
قالیباف همچنین بر ضرورت برنامه ریزی راهبردی، منسجم و متناظر به اقتصاد مقاومتی از سوی دولت در دوره پسابرجام تاکید کرد و نسبت به بکارگیری سیاست های اقتصادی شکست خورده دهه ۷۰ و ۸۰ ابراز نگرانی کرد.
وی در این زمینه گفت: اگر دوباره شروع کنیم به صادرات نفت و تبدیل درآمدهای نفتی به واردات بی‌رویه و استفاده از الگوهای شکست خورده دهه ۷۰ و ۸۰ که مبتنی بر مدل‌های اقتصادی سرمایه داری بود، مشکل ما نه تنها حل نمی‌شود، بلکه عمیق تر نیز می‌گردد.
به گفته قالیباف همانطور که دفاع مقدس و مسأله هسته‌ای، موضوعاتی ملی و فراجناحی بودند و هستند، اقتصاد مقاومتی هم یک موضوع ملی است و نباید به ابزاری برای زدن بر سر دولت تبدیل شود.
وی با تاکید بر پیگیری اقتصاد مقاومتی از سوی دولت و پرهیز از نگاه جریانی به آن گفت: دولت باید تلاش کند تا با رعایت حقوق اقلیت و شنیدن صدای منتقدان، بدون تحقیر و سرکوب نگاه‌های مخالف و متفاوت به شکل‌گیری وحدت ملی حول برنامه ملی اقتصادی کمک کند.
قالیباف با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) مهمترین خطر برای آینده نظام و انقلاب را چالش‌های اقتصادی می‌دانستند خاطرنشان کرد: ایشان در اوایل انقلاب و در تیرماه ۱۳۵۸ و در دیدار با بازاریان و اصناف تهران عنوان فرمودند که اگر امروز چاره نکنیم و مشکلات اقتصادی را حل نکنیم، این انقلاب و این نظام شکست می‌خورد و مردم از اسلام گریزان می‌شوند.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا