پیست دیزین در اولین جمعه بهمن ۳۷ مجروح گرفت

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با تایید مصدومیت ۳۷ نفر از گردشگر و علاقه مند به ورزش اسکی گفت که این افراد حین بازی اسکی روی برف با زمین برخورد و مجروح شدند. مهرداد بابایی در گفت و گویی افزود: از این تعداد ۱۰ نفر دچار آسیب دیدگی شدید شدند که سه نفر …

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با تایید مصدومیت ۳۷ نفر از گردشگر و علاقه مند به ورزش اسکی گفت که این افراد حین بازی اسکی روی برف با زمین برخورد و مجروح شدند.
مهرداد بابایی در گفت و گویی افزود: از این تعداد ۱۰ نفر دچار آسیب دیدگی شدید شدند که سه نفر از آنان مشکوک به آسیب دیدگی شدید نخاعی و مغزی هستند.
بابایی با اشاره به وخیم بودن حال شماری از مصدومان عنوان کرد که تعدادی از مجروحان با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی پیست بین المللی دیزین، فرود و پرواز بالگرد در این محدوده با سختی انجام گرفت.
وی گفت: حتی برای فرود آمدن بالگرد ناچار به استفاده از رنگ اسپری بر روی برف ها و روشن کردن آتش شدیم.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز ادامه داد: بیشتر مصدومان پیست اسکی دیزین با آمبولانس های این مرکز و امداد هوایی به مراکز بیمارستانی انتقال یافتند.
بابایی با بیان اینکه اورژانس البرز برای خدمات دهی به مصدومان پیست دیزین یک پایگاه امدادی ثابت در این مکان دارد، افزود: امدادگران اورژانس امروز حتی بخشی از خدمات عمده پزشکی مانند آتل بندی مصدومان و مداوای آنان را در محل انجام دادند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز با اشاره به اینکه این استان با قرارگرفتن در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور و بالا بودن حوادث جاده ای و غیر جاده ای نیاز مند امکانات امدادی بیشتری است ، گفت: از مسئولان انتظار است کارکنان و مجموعه اورژانس البرز را مورد حمایت ویژه قرار دهند.
پیست بین المللی دیزین در ۷۵ کیلومتری شمال شرقی کرج و در حاشیه در جاده کرج – چالوس قرار دارد.
با توجه به بارش های پاییزی برف در ارتفاعات دیزین، روزهای پایانی هفته شمار زیادی از گردشگران برای بازی و سرگرمی به این پیست مراجعه می کنند
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا