آمریکا یک پایگاه هوایی را در سوریه اشغال کرد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم، گروه کوچکی از نیروهای ویژه آمریکایی در حال استقرار اردوگاهی در پایگاه هوایی رمیلان در منطقه کردنشین سوریه نزدیک مرز این کشور با ترکیه و عراق هستند. گروه دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید بالگردهای آمریکایی در چند هفته گذشته در این منطقه رفت و آمد داشته …

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم، گروه کوچکی از نیروهای ویژه آمریکایی در حال استقرار اردوگاهی در پایگاه هوایی رمیلان در منطقه کردنشین سوریه نزدیک مرز این کشور با ترکیه و عراق هستند.

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید بالگردهای آمریکایی در چند هفته گذشته در این منطقه رفت و آمد داشته و کارگران محلی نیز در حال توسعه جاده منتهی به این پایگاه هستند.

این پایگاه هوایی در اختیار نیروهای شبه‌نظامی کرد سوریه بود اما اکنون به ارتش آمریکا تحویل داده شده تا این کشور بتواند از گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی متشکل از شبه‌نظامی‌های تحت حمایت آمریکا که مدعی است داعش نبرد می‌کند، پشتیبانی به عمل آورد.

تاج کردش، سخنگوی نیروهای دموکراتیک، در گفتگو با الجزیره گفت: “آمریکا بر اساس توافق با نیروهای کرد کنترل این فرودگاه را در اختیار گرفته است. هدف از این توافق حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه از طریق ارائه تسلیحات و نیز اختصاص پایگاهی هوایی برای جنگنده‌های آمریکایی است.”

یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد در ماه دسامبر، حدود ۵۰ سرباز نیروهای ویژه آمریکا برای اولین بار وارد سوریه شده و با شبه‌نظامی‌های دوست ارتباط مستقیم برقرار کردند.

سرهنگ استیو وارن، یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا، از اظهار نظر درباره این گزارش‌ها اجتناب ورزید. وی چهارشنبه گذشته گفت: “عملیات در حال اجراء است. اما به دلیل ماهیت ویژه این نیروها،‌ بسیار مهم است که ما درباره مکان استقرار آنها اظهار نظر نکنیم.”

رمیلان در نزدیک تأسیسات بزرگ تولید نفت سوریه قرار دارد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا