حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه میانه با بیان اینکه غربی‌ها خیلی تلاش کردند حق هسته ای ما را بگیرند، اظهار داشت: انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران بود و به رسمیت شناختن این موضوع حق ملت ایران بود، برخی این‌گونه قلمداد …

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه میانه با بیان اینکه غربی‌ها خیلی تلاش کردند حق هسته ای ما را بگیرند، اظهار داشت: انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران بود و به رسمیت شناختن این موضوع حق ملت ایران بود، برخی این‌گونه قلمداد نکنند که آمریکا به ایران لطفی کرده است در حالی که انرژی هسته‌ای حق و مطالبه به حق ملت غیور ایران اسلامی بود.

خطیب جمعه میانه انرژی هسته‌ای را مدیون ایستادگی ملت غیور ایران اسلامی و تلاش‌های بی‌شائبه شهدای و اندیشمندان هسته‌ای دانست و تاکید کرد: آمریکایی‌ها متعهد هستند حق ملت ایران را بازگردانند و امروز بعد از گذشته ۱۲ سال تازه بخشی از آن را به مردم بازگرداندند که این خود نشان بر این است که آمریکا لطفی در حق ملت ایران نکرده است.

وی به ۴ بهمن‌ماه سالروز اشغال نظامی فرودگاه مهر‌آباد به دستور بختیار اشاره کرد و افزود: بختیار برای جلوگیری از ورود امام خمینی (ره) به کشور دستور اشغال فرودگاه مهرآباد را داد که مردم با شنیدن این خبر به خروش آمده و شعارهای بسیاری در خیابان‌ها سر دادند که پس از سه روز بختیار مجبور به لغو این دستور شد.

امام جمعه میانه با اشاره به برگزاری ششمین همایش گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زینبیه و ثارالله در روز چهارشنبه ۷ بهمن، بمباران دانش آموزان بی دفاع از سوی جنگنده‌های رژیم بعث عراق را جنایت کم نظیر عنوان و برگزاری این یادواره را کوچک‌ترین حرکت در جهت شناساندن مظلومیت این دانش آموزان در راه اعتلا و نشر فرهنگ شهید و شهادت در جامعه برشمرد.

امام جمعه میانه یادآور شد: آنچه که در مدت ۱۲ سال مذاکره برای طرف‌های مقابل و مردم دنیا روشن شد صداقت،‌ صبر و صلابت ملت ایران بوده است. چنانکه ملت ما به هر وعده‌ای که دادند با صداقت عمل کرده و هیچگاه دروغ نگفته‌ایم و آنکه در طول این مدت دروغ و نیرنگ و ظلم کرد آمریکا بود.

وی در ادامه به موضوع اجرایی شدن برجام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رئیس جمهور در مورد برجام نکات بسیار دقیق و پرمحتوایی ذکر نمودند که توجه به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

خطیب نماز جمعه میانه با بیان اینکه ما باید توجه داشته باشیم که همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه در همه بخش‌ها و دنبال کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در واقع نباید با آزاد شدن بخش ناچیزی از پول‌های بلوکه شده ایران گول بخوریم که رونق اقتصادی از این طریق حاصل می‌شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات اشاره نمود و عنوان کرد: انتخابات، اصل بسیار مهم و با اهمیت است و برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم نشان از عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران است، چراکه نظام ما متکی بر نظر مردم می‌باشد، کسی که به مجلس دیدگاهی انقلابی داشته باشد آن نماینده خود را سپر بلا می‌کند.

حامدی در آخر اذعان داشت: مردم باید نمایندگان صالحی به مجلس بفرستند لذا مجلس ششم هیچگاه یادمان نمی‌رود و باید بر آنان گوشزد کنیم که پیرو قانون و حافظ آرمان‌های انقلاب باشند.

اجرایی شدن برجام به معنی دوستی با آمریکایی‌ها نیست

آیت الله جواد حاجی زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهر وحدت جوامع اسلامی را مهم‌ترین عامل ایستادگی در برابر دسیسه‌های آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: امت اسلامی لحظه ای از شیطنت‌های آمریکا غافل نشده و هیچگاه به لبخندهای آمریکایی‌ها خوش بین نبوده و نخواهند بود، چرا که همین آمریکا همیشه می‌خواهد کشورمان را با استفاده از موارد مختلف تحت فشار قرار دهد.

امام جمعه اهر با بیان اینکه اجرایی شدن برجام به معنی دوستی با آمریکایی‌ها نیست، افزود: برجام در سایه مقاومت و ایستادگی ملت ایران به دست آمده است و نباید در دوران پسابرجام ۵ نکته ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در طی نامه ای که به رئیس جمهور ابلاغ کردند مورد غفلت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: دشمنان نظام و اسلام بیش از ۲ میلیارد دلار بودجه برای ترویج فرهنگ غرب گرایی اختصاص داده‌اند و هدف استکبار از این نوع طرح‌ها عملی کردن پروژه نفوذ است.

حاجی زاده با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تا نابودی اسلام ناب دست از دشمنی بر نخواهند داشت، اضافه کرد: آمریکا با اهداف مختلف و نفوذ به مجلس به دنبال دولت همکار است و با وجود این افکار شوم و پلید ما هیچگاه به آمریکایی‌ها اعتماد نداشته و به رفتار آن‌ها خوشبین نیستیم.

امام جمعه اهر به دستگیری تفنگداران آمریکایی نیز اشاره کرد و گفت: دستگیری تفنگداران آمریکایی تلنگری به مقامات آمریکا در خصوص اینکه نیروهای نظامی ایران همیشه بیدار هستند و حتی یک مگس نیز نمی‌تواند از دید ایران پنهان بماند.

حاجی زاده در پایان با تاکید بر اینکه رد صلاحیت‌ها کاندیداهای انتخابات از سوی شورای نگهبان به معنای جناحی کردن انتخابات نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای با رد صلاحیت شدن شورای نگهبان را مورد هجمه قرار داده و نتیجه بررسی‌ها به دست آمده این است که شاید شورای نگهبان از کسی شناخت کافی نداشته و همین امر موجب عدم تایید آن‌ها شده است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا