کاهش قیمت خودروهای وارداتی

فربد زاوه اظهار کرد: بعید می‌دانم که برندی از بازار خودروی ایران خارج شود اما نماینده‌ها تا حدی تغییر خواهند کرد و یکسری کمپانی‌های جدید به ایران خواهند آمد. او بیان کرد: بر این باور که بسیاری از شرکت‌های خارجی از گردونه خارج خواهند شد، مخصوصا شرکت‌هایی که در این فاصله بین شش ماه تا …

فربد زاوه اظهار کرد: بعید می‌دانم که برندی از بازار خودروی ایران خارج شود اما نماینده‌ها تا حدی تغییر خواهند کرد و یکسری کمپانی‌های جدید به ایران خواهند آمد.

او بیان کرد: بر این باور که بسیاری از شرکت‌های خارجی از گردونه خارج خواهند شد، مخصوصا شرکت‌هایی که در این فاصله بین شش ماه تا برجام نمایندگی خود را در ایران ثبت کردند و مدعی هستند نمایندگی اصلی هستند.

زاوه در خصوص وضعیت قیمت خودروهای وارداتی افزود: به طور کلی اگر فاکتور نرخ ارز و تغییرات گمرکی را در نظر نگیریم به عبارت دیگر این دو عامل تغییری نکند، قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد و در درازمدت روش‌های تنوع فروش ایجاد خواهد شد. این امر باعث می‌شود که شاهد افزایش تعداد خودروها در بازارها شویم اما این موضوع دو سال دیگر یعنی سال ۲۰۱۸ اتفاق خواهد افتاد.

او ادامه داد: یک امر دیگر هم که محتمل است این است که ظرف یکی دو سال آینده نرخ ارز کاهنده خواهد بود و قطعاً قدرت خرید در حوزه خودروهای وارداتی روبه افزایش است مگر اینکه دولت عوارض را بالا ببرد.

زاوه در خصوص سرنوشت قیمت خودرو در پسابرجام تصریح کرد: در حال حاضر که عملاً اتفاق خاصی در بازار نیفتاده و قیمت خودروهای وارداتی تغییر نکرده است اما به احتمال قوی شرکت در ماه‌های پایانی نیمه اول سال ۹۵ قرادادهای خود را نهایی می‌کنند و سفارش‌های جدید داده می‌شود و تا اوایل شهریورماه این خوردوها به ایران وارد شوند.

او در خصوص اینکه قیمت خوردوهای وارداتی روند افزایشی یا کاهشی خواهد داشت، عنوان کرد: به طور قطع روند قیمت‌ها کاهشی خواهد بود حتی اگر نرخ ارز هم بالا برود باز شاهد کاهش قیمت‌ خودروها خواهیم بود.

زاوه افزود: درصد کاهش قیمت خودرها قابل توجه است مگر اینکه قیمت دلار بالا برود و قطعاً قیمت دلار بالا نخواهد رفت و به همین خاطر افزایش قیمت در خودروهای وارداتی اتقاق نخواهد افتاد. البته احتمال دارد چون در این بازه زمانی تک نرخی ارز اتفاق خواهد افتاد عددی که به گمرک پرداخت خواهیم کرد افزایش پیدا کند اما عددی که برای خرید خودروها خواهیم داد کاهش یابد.

او در خصوص تمایل مردم برای خودروهای وارداتی در مقابل خودروهای داخلی خاطرنشان کرد: قیمت خودروهای وارداتی با خودروهای داخلی فاصله بسیار زیادی دارد یعنی ارزان‌ترین قمیت خودروی وارداتی در مقابل گران‌ترین خودرو داخلی قرار می‌گیرد و این در صورتی است که این دو خودرو از نظر کلاس با یکدیگر قابل قیاس نخواهند بود پس در نتیجه قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا