افزایش اهدای خون در استان اردبیل

الله‌وردی نوبخت در جلسه بررسی روند اهدای خون در اردبیل اظهار داشت: مردم اردبیل امسال بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ واحد خون اهدا کرده‌اند که این میزان خون اهدایی توسط مردم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲ درصد افزایش مواجه بوده است. وی با اشاره به اهدای خون ۳۵ هزار واحدی …

الله‌وردی نوبخت در جلسه بررسی روند اهدای خون در اردبیل اظهار داشت: مردم اردبیل امسال بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ واحد خون اهدا کرده‌اند که این میزان خون اهدایی توسط مردم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲ درصد افزایش مواجه بوده است.

وی با اشاره به اهدای خون ۳۵ هزار واحدی مردم اردبیل در سال گذشته بیان کرد: بر این اساس پیش‌بینی‌ می‌شود که تا پایان امسال افزایش در اهدای خون در سطح استان از ۲ درصد نیز ارتقا یابد.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل از افزایش ۳ درصدی تعداد اهدا‌کنندگان مستمر خون در استان با ۵.۵۴‌درصد مجموع اهداکنندگان اردبیلی خبر داد و افزود: تلاش و جدیت بر این است تا اهدای خون به روزهای خاصی مانند تاسوعا و عاشورا موکول نشود و در همین راستا برای مراجعه‌کنندگان در این روزها نوبت‌دهی شده که در حال حاضر ۴۵‌درصد از یک هزار و ۲۳۰‌نفر نوبت‌دهی شده برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند.

نوبخت تصریح کرد: پلاکت و گلبول قرمز تولیدشده از محل اخون اهدایی مراجعه‌کنندگان در انتقال خون استان مصرف و بخشی از پلاسمای خون نیز برای تولید داروهای بیولوژی به خارج از کشور منتقل می‌شود تا در موارد لازم از این داروها استفاده شود.

وی از ارسال یک هزار و ۶۰۰ لیتر پلاسما تا پایان امسال به خارج از کشور خبر داد و گفت: یک هزار و ۶۰۰ لیتر نیز از ابتدای سال تا کنون ارسال شده که در مجموع پلاسمای ارسال شده از استان به خارج از کشور برای تولید دارو در سال جاری ۳ هزار و ۲۰۰ لیتر می‌شود که این میزان در سال گذشته ۴ هزار لیتر بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا