حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با هدف ساخت ارتقای تولیدداخلی

با اشاره به اینکه ایران از نظر دانش و فناوری می تواند بسترهای توسعه اقتصادی را در کشور فراهم سازد اظهار داشت: با ید به دانش کاربردی و راهبردی تجهیزات نفتی تکیه شود و تا قدرت طراحی محصول شکل گیرد و برای تامین نیاز مشتری باید به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت و قدرت رقابت …

با اشاره به اینکه ایران از نظر دانش و فناوری می تواند بسترهای توسعه اقتصادی را در کشور فراهم سازد اظهار داشت: با ید به دانش کاربردی و راهبردی تجهیزات نفتی تکیه شود و تا قدرت طراحی محصول شکل گیرد و برای تامین نیاز مشتری باید به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت و قدرت رقابت در کشور براساس دانش مورد نظر بنیادین شود تا از طریق توسعه علم و فناوری تبدیل به طراحی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در دنیا و منطقه نیازها را به شکل یک کالای رقابتی از نظر کیفیت و قیمت به تولید می رسانند امیدواریم در آینده  یک صنعت ساخت کالا و تجهیزات نفتی را در کشور داشته باشیم. قطعا راهبردی تر از صنعت خودرو و سایر صنایع باشد.

 

معاون وزیر نفت افزود: در گذشته تبادل و نظر برای اجرای طرحها و حمایت از سازندگان به خوبی انجام نشد اما امروزه فدمهای مثبتی برای پیشبرد اهداف مورد نظر در اقتصاد کشور و صنعت نفت برداشته شده است.

 

مقدم افزود: وقتی زیرساخت های صنعتی کشورها را بررسی می کنیم متوجه می شویم برخی از کشورها تولید کننده فناوری و دانش بنیادین هستند و برخی دیگر مصرف کننده و منفعل، از این رو تلاش های ما تا رسیدن به تولید دانش بنیادین و قدرت طراحی ادامه خواهد داشت.

 

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری اقدامات انجام شده در راستای داخلی سازی های ١٠ گروه کالای استراتژیک صنعت نفت و برگزاری مناقصه برای آنها را اقدامی بزرگ و بی سابقه عنوان و تصریح کرد: این اقدام بزرگ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مطابق با انتظاراتی است که از صنعت بزرگ نفت می رود و ما به طور یقین با همکاری و همراهی بیشتر در این زمینه می توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

 

مقدم، حمایت از توسعه شرکت‌های دانش بنیان در صنعت نفت در راستای تبدیل دانش فنی عملیاتی به دانش بنیادین و پایه، ایجاد و تأمین مالی بازار مشترک تحقیق و توسعه با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در صنعت نفت، ،ارتقای مدیریت و بهره‌وری در شرکتهای صنعت نفت، حمایت از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با هدف ساخت داخل کالا و تجهیزات اساسی مورد نیاز صنعت نفت، جزء برنامه‌های در دست اقدام وزارت نفت برشمرده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا