رونمایی ایسوس از مادربورد جدید

به گزارش خبرنگارموبنا، در طراحی و ساخت این مادربورد، ویژگی­های اصلی سری TUF مانند Thermal Radar 2، سنسورهای کنترل دما TUF Ice، برنامه کنترل و مانیتور مادربورد TUF Detective به همراه ویژگی­های اختصاصی برای خنک کنندگی هر چه بهتر، به کار رفته است. این مادربورد بر پابه چیپست Z170 دارای آخرین تکنولوژی برقرای ارتباط USB …

به گزارش خبرنگارموبنا، در طراحی و ساخت این مادربورد، ویژگی­های اصلی سری TUF مانند Thermal Radar 2، سنسورهای کنترل دما TUF Ice، برنامه کنترل و مانیتور مادربورد TUF Detective به همراه ویژگی­های اختصاصی برای خنک کنندگی هر چه بهتر، به کار رفته است.
این مادربورد بر پابه چیپست Z170 دارای آخرین تکنولوژی برقرای ارتباط USB 3.1 Gen2 از نوع A و C می­باشد. همچنین ویژگی هایی مانند: قطعات دارای رده نظامی، TUF ESD Guard 2 که از شوک­های الکتریسیته ساکن جلوگیری می­کند، TUF LANGuard و تضمین کارایی ۵ ساله این مادربورد، باعث می­شوند تا کاربر با خیال راحت از این رده مادربورد در مدت زمان طولانی استفاده نماید.
سری TUF شرکت ایسوس اولین مادربوردی است که مدار چاپی (PCB) را به صورت کاملا سفید طراحی می­کند و در مدل Z170 S نیز این طراحی با پس زمینه نظامی بر روی مادربورد پیاده­سازی شده است. بر سطح این محصول یک نشانگر Q-LED به کار رفته که کاربر را از درست اجرا شدن تمام مراحل بوت مادربورد مطلع می­سازد و علاوه بر این یک مکمل زیبا برای رنگ سفید آن است.
خنک کنندگی برتر
Sabertooth Z170 S از تکنولوژیهای TUF Ice، Thermal Radar 2 و TUF Detective 2 بهره می­برد تا در تمام حالت­ها دمای مادربورد را زیر نظر داشته و دمای مورد نظر تثبیت شده باشد. به طور مثال TUF Ice یک پردازنده مخصوص مانیتور، کنترل دما و سرعت فن­ها بر روی بورد می­باشد.
Thermal Radar 2 دارای ۱۱ کانکتور مختلف برای فن­های قسمت­های مختلف می­باشد. به این وسیله کاربر به راحتی می­تواند دمای نقاط مختلف را به دلخواه تنظیم نموده و یا به استفاده از یک کلیک به برنامه این اجازه را بدهد تا به صورت خودکار دمای قطعات را تنظیم نماید.
برنامه TUF Detective 2 تمام اطلاعات لازم را توسط برنامه مخصوص موبایل و تبلت به کار بر نشان می­دهد تا به راحتی بتوان از راه دور نیز وضعیت مادربورد را کنترل نمود. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می­دهد تا مادربورد خود را عیب یابی نموده و تنظیمات دلخواه را بر روی آن اعمال نمایند.
دوام ۲۴ ساعته و آخرین تکنولوژیهای ارتباطی
مادربورد Sabertooth Z170 S توسط قطعات رده TUF طراحی و ساخته شده تا حداکثر توان و عمر مورد نظر برای یک مادربورد جان سخت را داشته باشد. وجود خازن­های ۱۰K این قابلیت را به بورد می­دهد که با وجود شرایط سخت­تر و دمای بالا، %۲۰ عمر بیشتری نسبت به بقیه مادربوردها داشته باشد. در قطعات مدار تغذیه، از مواد ضد اکسید استفاده شده که ۱۳% دفع حرارت را نسبت به قطعات مشابه امکان پذیر ساخته و در نتیجه عمر قطعات را در شرایط مشابه فراهم می­سازد.
به منظور جلوگیری از شوک­های الکتریسیته ساکن بر روی مادربورد و همچنین پنل­های پشتی از TUF ESD Guard 2 استفاده شده است. این طراحی به گونه­ای انجام گرفته است که نسبت به قبل ۲ برابر در مقابل شوکها قوی تر بوده و همچنین تمام پورت­های USB و کانکتورهای I/O پشتی را پوشش می­دهد که نسبت به مدل های قبل ۳۰% بیشتر است.
بر روی بورد Sabertooth Z170 S از محافظ سخت­افزاری LANGaurd استفاده شده است. این تکنولوژی که در رده نظامی بوده و از قسمت شبکه مادربورد پشتیبانی می­کند، با استفاده از خازن­های با کیفیت بالا و همچنین تکنولوژی کوپلینگ سیگنال­ها از برقراری ارتباط بهتر، قطعی کمتر و سرعت بالاتر اطمینان حاصل می­نماید. قطعات به کار رفته برای LANGuard به گونه­ای انتخاب شده­اند که دارای تحمل بالاتری در مقابل الکتریسیته ساکن و به همین دلیل تا ۲.۵ برابر شوک بیشتر را تحمل می­نمایند.
یکی از دلایلی که مادربورد Sabertooth Z170 S دارای گارانتی ۵ ساله می­باشد این است که در آزمایشگاه های ایسوس آن را در شرایط سختی مانند دمای بالای ۹۵ درجه سانتیگراد و ۴۵- درجه سانتیگراد قرار می­دهند و همچین شوک­های فیزیکی مانند خم کردن و ضربه زدن را بر روی آنها امتحان می­کنند، تا از دوام آن اطمینان حاصل نمایند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا