همکاری سرمایه‌گذاران آلمانی با شرکت‌های ایرانی بخش سلامت

محسن جلال‌پور روز دوشنبه در حاشیه دیدار با بریگیته زیپرس، معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در محل اتاق ایران افزود: نیاز کشورهای منطقه به خدمات بهداشتی و درمانی و نیازهای داخلی ایران زمینه بسیار مساعدی برای فعالیت مشترک سرمایه‌گذاران آلمانی در این بخش فراهم کرده است. او نیاز کشورمان برای رسیدن به سرانه …

محسن جلال‌پور روز دوشنبه در حاشیه دیدار با بریگیته زیپرس، معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در محل اتاق ایران افزود: نیاز کشورهای منطقه به خدمات بهداشتی و درمانی و نیازهای داخلی ایران زمینه بسیار مساعدی برای فعالیت مشترک سرمایه‌گذاران آلمانی در این بخش فراهم کرده است. او نیاز کشورمان برای رسیدن به سرانه ٢,٦ تخت بیمارستانی در سال‌های آینده را یادآور شد و گفت: تامین ٤٠‌هزار تخت بیمارستانی نیاز به سرمایه‌گذاری سنگینی دارد که سرمایه‌گذاران آلمانی می‌توانند با همکاری شرکت‌های ایرانی به این بخش وارد شده و مطمئن باشند سرمایه‌گذاری آنها در مدت ٤سال بازگشت خواهد داشت.
جلال‌پور بخش تولید دارو را یکی از زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری مشترک معرفی کرد و اظهار داشت: آلمان می‌تواند با همکاری بخش خصوصی ایران در تولید دارو سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهد. رئیس اتاق ایران با بیان این‌که کشورهای منطقه نیاز روزافزونی برای برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی دارند، تاکید کرد: سرمایه‌گذاران آلمانی می‌توانند برای احداث بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی با شرکت‌های فعال ایرانی همکاری مشترک داشته باشند. به گفته وی، ایران با شرایط ایمنی و امنیتی که دارد، می‌تواند دروازه ورود بسیاری از کالاهای اروپایی به بازار منطقه باشد.
جلال‌پور نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی را در کشورهای منطقه بسیار زیاد دانست و افزود: سرمایه‌گذاران باید به این موضوع توجه کنند، زیرا آینده‌ای پرمصرف از لحاظ نیاز دارویی برای منطقه پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: مسائل زیست‌محیطی یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت مشترک شرکت‌های آلمانی با ایران است و جمهوری اسلامی هم در اجلاس گذشته فرانسه متعهد شد، بخش عمده مسائل زیست‌محیطی منطقه را برطرف کند که آلمان می‌تواند در این بخش به کمک ایران بیاید تا با همکاری نگرانی‌ها کاهش یابد. جلال‌پور گفت: قرار است هیأتی به سرپرستی وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و همراهی اتاق ایران و نیز هیأتی به سرپرستی رئیس اتاق تهران تا پایان امسال به آلمان سفر کنند تا زمینه‌های همکاری میان دو کشور بیش از گذشته ایجاد شود.  او احتمال داد صدراعظم آلمان نیز در ماه‌های آینده به ایران سفر کند و افزود: انتظار می‌رود در این سفر قراردادهای همکاری مناسبی میان دو کشور امضا شود، اما تاکنون این خبر به صورت رسمی منتشر نشده است. جلال‌پور گفت: ایران و آلمان می‌توانند روابط آموزشی خود را گسترش دهند و این امر در برنامه همکاری با دیگر کشورهای اروپایی نیز مورد نظر است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا