خیز «جنگ ستارگان» به سمت ۲ میلیارد دلار

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با فروش ۴۷/۳ میلیون دلاری در هفته میلادی که گذشت، مجموع فروش خارجی به ۱۰/۱ میلیارد دلار افزایش داد. ساخته علمی تخیلی «جی‌جی آبرامز» در گیشه سینماهای آمریکای شمالی نیز بیش از ۸۵۱ میلیون دلار فروش داشته تا در مجموع و تا به امروز ۱/۸۶ …

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با فروش ۴۷/۳ میلیون دلاری در هفته میلادی که گذشت، مجموع فروش خارجی به ۱۰/۱ میلیارد دلار افزایش داد.

ساخته علمی تخیلی «جی‌جی آبرامز» در گیشه سینماهای آمریکای شمالی نیز بیش از ۸۵۱ میلیون دلار فروش داشته تا در مجموع و تا به امروز ۱/۸۶ میلیارد دلار در گیشه جهانی (بین‌الملل + آمریکای شمالی) فروخته باشد.

این فیلم هم اکنون پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکاست و در گیشه جهانی نیز پس از «آواتار» و «تایتانیک» عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما به نامش ثبت شده است.

با فروش ۹۵/۲ میلیون دلاری «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در اواین هفته اکران در سینماهای چین این شانس وجود دارد که این فیلم با عبور از فروش ۲/۱۸۶ میلیارد دلاری «تایتانیک» دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما پس از «آواتار» (۲/۷۸ میلیارد دلار) شود.

هفتمین قسمت از سری فیلم‌های فضایی «جنگ ستارگان» تاکنون به فروش رکوردشکن ۱۸۶ میلیون دلاری در انگلیس دست یافته و یکی از سه فیلمی است که درسینماهای آلمان به فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری دست یافته است.

به گزارش اسکرین دیلی، فیلم «بازگشته» ساخته «الخاندرو گونزالز ایناریتو» پس از نمایش درخشان و نامزدی در ۱۲ شاخه جوایز اسکار توانست در ۲۵ کشور جهان فروش ۳۱/۵ میلیون دلاری را رقم بزند و مجموع فروش‌اش را به ۵۶/۷ میلیون دلار برساند.

فیلم «جوی» ساخته «دیوید اوراسل» با بازی «جنیفر لاورنس» نیز در ۵۳ بازار خارجی که به روی پرده رفت ۵ میلیون دلار فروخت، در حالی که درام جاسوسی «پل جاسوس‌ها» ساخته «استیون اسپیلبرگ» مجموع فروش خود را در این هفته به ۸۶/۶ میلیون دلار ارتقاء داد.

درام ورزشی «اعتقادنامه» با بازی «سیلومتر استالونه» و «مایکل بی‌. جورن» نیز در هفته میلادی که گذشت ۱۴/۲ میلیون دلار از محل سینماهای ۳۴ کشور جهان بدست آورد و وسترن جدید «هشت نفرت‌انگیز» در ۲۳ کشور جهان ۱۲/۵ میلیون دلار فروخت.

فیلم «شبح» قسمت جدید مجموعه «جیمز باند» در آخرین هفته‌های اکران جهانی خود توانست فروش ۱/۶ میلیون دلاری در ۵۰ کشور جهان ثبت کند تا فروش خارجی‌اش به بیش از ۶۷۶ میلیون دلار برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا