دیوید کامرون: پرسنل نظامی ما با عربستان در جنگ یمن همکاری دارد

به گزارش خبرگزاری پرس آسوسیشن، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس از روابط کشورش با ریاض حمایت کرد اما در عین حال گفت که نگرانی‌هایی در خصوص حمایت این کشور از برخی مدارس اسلامی در جهان وجود دارد که این حس که یک مذهب درست و مذهب دیگر غلط است را ترویج می‌دهند. کامرون همچنین اذعان …

به گزارش خبرگزاری پرس آسوسیشن، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس از روابط کشورش با ریاض حمایت کرد اما در عین حال گفت که نگرانی‌هایی در خصوص حمایت این کشور از برخی مدارس اسلامی در جهان وجود دارد که این حس که یک مذهب درست و مذهب دیگر غلط است را ترویج می‌دهند.

کامرون همچنین اذعان کرد که پرسنل نظامی انگلیس با همتایان عربستانی خود در کمپین بمباران علیه یمن همکاری دارد اما مدعی شد که فعالیت‌های آنها به طور کاملا مناسبی هدفمند است.

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به اینکه آیا میان افراط گری در کشورش و پول‌های عربستان ارتباط وجود دارد گفت: ما باید به دقت ببینیم که این پول سر از کجا در می‌آورد. این کاملا غیرقانونی است که هرکس گروه‌های افراط گر را در کشور ما مورد حمایت و تامین مالی قرار دهد. ما گروه‌های افراط گر را ممنوع می‌کنیم.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که ارتباط عمیق‌تر با افراط گری در جایی برقرار می‌شود که شما نه فقط در کشور ما بلکه در دیگر نقاط جهان می‌بینید که برخی مدارس ایدئولوژی مربوط به آن را ترویج می‌دهند و این پول و پول مورد اشاره نیز صرف آموزش‌های این مدارس می‌شود. این بحثی است که شروع شده است: دیوید کامرون تاکید کرد من فکر می‌کنم اگر شما نگاهی به آنچه که عربستان انجام می‌دهد بیندازید می‌بینید که آنها برنامه خوبی برای خارج کردن افراد از ایدئولوژی‌های تروریستی و رادیکالیزه شدن دارند. با این حال اگر همزمان پول برخی دولت‌ها در حال تامین مالی برنامه‌های آموزشی است که احساس برتر بودن یک مذهب و خطاکار بودن مذهب‌های دیگر را به همراه آموزش‌های مملو از یهودی ستیزی ترویج می‌دهند نیاز است که این مساله به دقت مورد بررسی قرار گیرد و این کاری است که ما قرار است انجام دهیم.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: من فکر می‌کنم عربستان و دیگر کشورها می‌دانند که باید به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دیوید کامرون با این حال از روابط کشورش با عربستان دفاع کرده و گفت: روابط ما با عربستان برای امنیت ما اهمیت دارد. آنها دشمنان داعش هستند که یک گروه تروریستی بوده که خرابی‌های زیادی در جهان ما به بار آورد.

دیوید کامرون مدعی شد: ما در یمن از دولت مشروع یمن حمایت کرده و با دیگر کشورها همکاری داریم تا کمک کنیم یمن ثباتی را که به آن نیاز دارد به دست آورد.

وی تصریح کرد: در زمینه صادرات سلاح نیز یکی از سخت‌گیرانه‌ترین کنترل‌های جهان را اعمال می‌کنیم. من همواره به دنبال آن هستم که تضمین کنم این تدابیر کنترلی به درستی اجرا می‌شود.

کامرون در ادامه درباره همکاری با عربستان در یمن گفت: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که تضمین کنیم عملیاتی از سوی عربستان در یمن انجام می‌شود هدفمند بوده و این کار درستی است که ما باید آن را انجام دهیم. ما به نمایندگی از دولت مشروع یمن با آنها و دیگر کشورها همکاری می‌کنیم اما آنچه که همواره تشویق می‌کنیم تلاش برای یک فرآیند سیاسی در یمن است زیرا در نهایت چیزی که در یمن نیاز داریم دولتی است که نماینده هر بخشی از این کشور باشد. برای یمن راه حل نظامی وجود ندارد و طرف‌های این کشور باید برای مذاکره نزد یکدیگر بیایند. همانطور که در حال حاضر شروع به انجام این کار کرده‌اند و چنین فرآیندی تحت فشارهای ایجاد شده از سوی انگلیس صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا