سال ۲۰۱۵ بدترین سال برای خبرنگاران فلسطینی

به گزارش سایت اینترنتی المحیط، مرکز آزادی مطبوعات غزه در چهارمین گزارش سالانه خود درباره نقض‌های صورت گرفته از سوی اسرائیل در حق خبرنگاران فلسطینی آورده است که در سال ۲۰۱۵، ۵۳۵ مورد نقض حقوق خبرنگاران صورت گرفته که از این تعداد ۴۲۴ نقض توسط نیروهای رژیم صهیونیستی انجام شده است. در این گزارش آمده …

به گزارش سایت اینترنتی المحیط، مرکز آزادی مطبوعات غزه در چهارمین گزارش سالانه خود درباره نقض‌های صورت گرفته از سوی اسرائیل در حق خبرنگاران فلسطینی آورده است که در سال ۲۰۱۵، ۵۳۵ مورد نقض حقوق خبرنگاران صورت گرفته که از این تعداد ۴۲۴ نقض توسط نیروهای رژیم صهیونیستی انجام شده است. در این گزارش آمده است که شدیدترین این اقدامات، شهادت احمد الهرباوی، استاد مطبوعات دانشگاه الاقصی در غزه به دست نیروهای رژیم صهیونیستی در نهم اکتبر گذشته بود.

در این گزارش آمده است که ۲۵۵ خبرنگار به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی و ۹۶ تن دیگر نیز بازداشت شده یا برای بازجویی فراخوانده شدند. تعدادی از خبرنگاران نیز ممنوع الفعالیت یا ممنوع السفر شدند. نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به منازل اصحاب رسانه یا نهادهای رسانه‌ای یورش برده، تجهیزات رسانه‌ها را مصادره کرده و شبکه‌های رادیویی یا تلوزیونی را بسته‌اند.

همچنین در کرانه باختری و نوار غزه ۱۱۱ مورد نقض حقوق خبرنگاران توسط دستگاه‌های امنیتی فلسطین صورت گرفت که ۸۴ مورد آن در کرانه باختری و ۲۷ مورد در نوار غزه رخ داد.

مرکز آزادی مطبوعات غزه از سازمان ملل، شورای حقوق بشر و نهادهای حقوقی خواست تا برای بر ملا کردن اقداماتی که اسرائیل در حق خبرنگاران فلسطینی انجام داده و محاکمه جنایتکاران جنگی اسرائیل در مقابل دادگاه‌های بین المللی دست به کار شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا