جاسوس دادیم، تاجر گرفتیم! +عکس

دادستان تهران اعلام کرد چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب مبادله زندانیان با آمریکا آزاد شدند. نماینده ایران در سازمان‌ ملل در این باره گفته است: «در گذشته مقامات ارشد آمریکا از مقامات ارشد ایران برای آزادی زندانیان درخواست مساعدت کرده بودند و طبیعتا دولت سوئیس …

دادستان تهران اعلام کرد چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب مبادله زندانیان با آمریکا آزاد شدند. نماینده ایران در سازمان‌ ملل در این باره گفته است: «در گذشته مقامات ارشد آمریکا از مقامات ارشد ایران برای آزادی زندانیان درخواست مساعدت کرده بودند و طبیعتا دولت سوئیس هم به عنوان دولت تسریع‌کننده مذاکرات در این مسئله نقش مثبتی ایفا کرد. مذاکرات برای آزادی زندانیان یک سال طول کشید و مراحل آزادی زندانیان در دو کشور در حال انجام است.»
آقای خوش‌رو تأیید کرد که دقیقا هفت زندانی ایرانی آزاد می‌شوند.

خوش‌رو افزود: «ما در طول ۱۰ روز گذشته چند بار با وکلای زندانیان و خودشان تلفنی و حضوری تماس داشتیم و به آنها این اطمینان را دادیم که هر وقت اراده کنند می‌توانند به ایران بیایند.»

ایران چهار زندانی دو تابعیتی را آزاد کرد/ آمریکا شش زندانی را آزاد می‌کند

موضوع زندانیان دوتابعیتی در ایران همواره یکی از مواردی بود که مقامات آمریکایی به هر مناسبتی از ایران درخواست آزادی آنان را مطرح می‌کردند. اوباما در پیام‌های مختلف آزادی زندانیان آمریکایی را مطالبه می‌کرد. رئیس جمهور آمریکا در پیام عید نوروز ۱۳۹۴ علاوه بر اشاره به مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ با ایران، از سعید عابدینی، امیر حکمتی و جیسون رضائیان نام برد که در ایران بازداشت یا در حبس هستند و خواستار آزادی آنان شد. وی بار دیگر در ۲۴ آوریل در مهمانی شام خبرنگاران در کاخ سفید به جیسون رضائیان اشاره کرد و گفت خبرنگاران به صورتی غیرمنصفانه به خاطر شغلی که دارند در سراسر دنیا به زندان می افتند، از جمله «خبرنگار ما جیسون رضائیان» که رئیس دفتر واشنگتن پست در تهران است. کار به جایی رسیده که جان کری در مذاکرات هسته‌ای سخن از مذاکره در مورد جیسون رضائیان آورده است و دکتر محمدجواد ظریف، هر بار بر لزوم محدودبودن مذاکرات به مسأله هسته ای تا حصول نتیجه تأکید کردند. (جزئیات بیشتر)

بعدا یک نام دیگر به این لیست اضافه شد؛ سیامک نمازی. یک مشاور اقتصادی و رئیس یک باند بزرگ مافیای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… که چند ماه قبل خبر بازداشتش در ایران منتشر شد. پرونده نمازی قطعا از جیسون رضاییان پیچیده‌تر پیش‌بینی می‌شود.

و رابرت لوینسون مأمور سابق FBI که در سال‌هاست در جزیره کیش مفقود شده است و آمریکا خواستار پیگری برای یافتن و بازگشت وی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا